Pi�tek, 29 Marzec 2024 r. Eustachego, Wiktoryna
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
KTM X-BOW_08
, źródło: www.ktm.com
~19-03-2009; 23:08

Pomarańczowe, lekkie, szybkie...

Debiut austriackiej firmy KTM w segmencie aut zadebiutował na salonach w Genewie jako projekt studyjny. Bardzo szybko okazało się, że liczba chętnych do zakupu jest tak duża, że postanowiono uruchomić regularną linię produkcyjną.


    Agresywnie poprowadzona linia zdradza jego sportowy potencjał. KTM X-BOW jest nie tylko kamieniem milowym firmy z 50-letnim stażem, ale również punktem zwrotnym wyznaczającym nowe trend. Pojazd, który zaprezentował KTM należy do elitarnej grupy lekkich pojazdów sportowych. Ta wyjątkowa pozycja jest wynikiem oryginalnego designu, użycia najlepszych materiałów oraz nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które oparto na doświadczeniu Audi i Dallara.

    Rezultatem prac jest dopuszczony do ruchu ulicznego, ultra lekki, sportowy bolid wykonany z włókien węglowych (jak w Formule 1). Za sprawą silnika Audi 2.0 TFSI o mocy 177 kW (240 KM) i niskiej masy (790 kg) przyspieszenie od 0-100 km/h odbywa się w czasie 3.9 sekundy. Emisja spalin pozostaje zgodna z ostrymi normami.

W dziale Relacji Video (Prezentacje) przygotowany został materiał pokazujący "pomarańczowe cudo" w akcji. LINK

    Jednak X-BOW nie jest tylko maszyną wyścigową, która doskonale spisze się na torze wyścigowym. Dzięki współczesnym rozwiązaniom, jest on także przeznaczony dla osób ze sportowym zacięciem, którzy szukają coraz to nowych doświadczeń z jazdy. Za sprawą elektronicznych asystentów X-BOW oferuje czystą przyjemność prowadzenia. 70-milimetrowa osłona stanowi jedyną ochronę przed piowierzem. Brak dachu i drzwi powodują, że KTM daje niemal te same odczucia z jazdy co motocykl lub Formuła 1.
Prototyp KTM X-BOW został po raz pierwszy pokazany na wystawie Geneva Motor Show w marcu 2007. Wyjątkowo pozytywny odzew osób oglądających dało firmie zielone światło do uruchomienia produkcji tych maszyn. Wytwarzanie rozpoczęto w austriackiej miejscowości Graz w czerwcu 2008 roku. W czasie pierwszego roku udało się sprzedać 350 sztuk. Na ten rok zaplanowano sprzedać 600 sztuk.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA