Czwartek, 28 Marzec 2024 r. Anieli, Jana
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Dainese Torque Pro Out - buty dla wybranych
autor: ( ZOBACZ GALERIĘ )
~14-05-2010; 15:49

Dainese Torque Pro Out - buty dla wybranych

Zakup nowych butów motocyklowych, to wbrew pozorom czynność zbliżona do kupna kasku. Pod uwagę bierzemy czynniki takie jak: bezpieczeństwo, wygoda, no i oczywiście wygląd.
 Dobre obuwie to ważny punkt na liście motocyklisty, mimo że nie każdy zdaje sobie z tego sprawę. Na szczęście obraz motocyklisty prowadzącego w tzw. adidasach zdarza się coraz rzadziej.

Na rynku mamy ogromny wybór butów, które w zależności od potrzeb są w stanie sprostać nawet tym najbardziej wybrednym klientom. Często głównym czynnikiem okazuje się jednak cena. I tu pojawia się pytanie. Czy wydając na buty motocyklowe ponad tysiąc złotych dostajemy w zamian coś lepszego?

Za przykład posłuży nam najnowszy model butów Dainese Torque Pro Out, które postanowiliśmy poddać testowi. Firmy Dainese nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Tym co śledzą wyścigi MotoGP i poczynania Valentino Rossiego jest ona dobrze znana. Włoski producent zasłynął z produktów, których jakość zaliczana jest do „wyższej półki”. Kombinezony, kurtki i ochraniacze są obiektami westchnień wielu, ale także przez niektórych marka ta jest postrzegana za zbyt drogą i nadającą się bardzo do szeroko pojętego „lansu”.

Model butów Torque Pro Out przeznaczony jest do jazdy sportowej oraz po mieście. Ostatni człon „Out” oznacza, że nogawki spodni kombinezonu wpuszczane są do butów. Słowo „In” w nazwie mówił, że nogawki należy zostawić na zewnątrz buta, specjalne rzepy na cholewce buta zapobiegają ich przesuwaniu. Jest także dostępny model Air, który dzięki perforacji zapewnia odpowiednią wentylację w czasie ciepłych dni.



Tyle jeśli chodzi o samą nazwę. Buty przy pierwszym kontakcie mogą wywołać mieszane uczucia. Z jednej strony ładne wykonanie, wysokiej jakości materiały, a z drugiej duża ilość błyszczącego tworzywa sztucznego. W trakcie wnikliwych oględzin okaże się, że ślizgacz na palcach jest naprawdę metalowy, podobnie jak elementy pomagające chronić piętę zamocowane z tyłu i po zewnętrznej stronie. Kolejnymi elementami świadczącymi o tym, że produkt został jednak zaprojektowany bardziej z myślą o jeździe motocyklem niż siedzeniu w knajpie są np. guma po wewnętrznej stronie pięty ułatwiająca czucie motocykla czy sztywna podeszwa. Nie sposób także nie zwrócić uwagi na ochraniacz piszczeli połączony zawiasami z niemal pancerną osłoną pięty. To rozwiązanie zmniejsza ryzyko urazu stawu skokowego, a jednocześnie zapewnia wystarczającą swobodę ruchów w czasie jazdy. But zapinany jest tylko na zamek błyskawiczny umieszczony pionowo z tyłu. Mogłoby się wydawać, że nie pozwala to na wystarczającą ochronę i dopasowanie do nogi. Jest jednak zupełnie inaczej. Dzięki ochraniaczowi ukrytemu pod suwakiem chroniony jest też tył nogi, a system rzepów wzdłuż i sznurowadło wewnątrz buta umożliwiają dobre dopasowanie nawet do szczupłej stopy. Taki system ułatwia też zakładanie i zdejmowanie butów – wystarczy ściągnąć sznurowadło i zapiąć suwak, co jest banalnie proste w porównaniu z niektórymi modelami butów innych producentów. But przylega bardzo dobrze do stopy, nie ma tu mowy o przesuwaniu się stopy wewnątrz, czy uciskających elementach. Całość jest naprawdę sztywna i choć (na szczęście) nie mieliśmy okazji sprawdzać, powinna zapewniać dobrą ochronę. Zawiedziony może być tylko ten, kto będzie chciał w tych butach zrobić długi spacer, ale w dużym stopniu pomocne w takim przypadku będzie rozpięcie suwaka. Spowoduje to, że można swobodnie ruszać nogą w kostce i wyprostować nogi w kolanach.…
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA