Piďż˝tek, 19 Kwiecieďż˝ 2024 r. Tymona, Włodzimierza
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
BMW Motorrad Days 2010 - podwójna feta
~06-07-2010; 23:29

BMW Motorrad Days 2010 - podwójna feta

Tegoroczna edycja BMW Motorrad Days była wyjątkowa za sprawą podwójnej rocznicy. Obchodzono 10-rocznicę imprezy oraz 30-lecie gamy modeli GS, które od lat dzielą i rządzą.

Po raz dziesiąty odbyły się BMW Motorrad Days w niemieckiej miejscowości Garmisch-Partenkirchen. Okrągła rocznica została wzbogacona obchodami 30-lecia modelu BMW GS. Produkowany od 1980 roku, rozpoczął nowy rozdział w segmencie dużych Enduro. Obecnie GS’y są najlepiej sprzedającym się motocyklem w swojej klasie w Europie.

Ponad 35 tys. kierowców i fanów marki BMW spotkało się w Garmisch-Partenkirchen by przez trzy dni celebrować to wyjątkowe święto. W tym roku spotkali się tam uczestnicy z całego świata. Byli kierowcy z Włoch, Skandynawii, Rosji czy też Polski. Można było także zauważyć tablice rejestracyjne z USA oraz Dubaju.

Uczestnicy Motorrad Days mogli uczestniczyć w jazdach testowych, paradzie, pokazach kaskaderskich i wielu innych atrakcjach, które przygotowali organizatorzy. Nie obyło się także bez koncertów, które w namiotach zachęcały do tańca.

Thomas Schmid, burmistrz Garmisch-Partenkirchen odpowiadając na pytanie, co sprawia, że BMW Motorrad Days jest tak wyjątkowe: "... wspaniała rodzinna atmosfera i przyjaźni. Na przestrzeni lat związało między siebie motocyklistów, ale także połączyło kierujacych i mieszkańców. "

Podczas zorganizowanej w BMW Motorrad Days konferencji podsumowano pasmo sukcesów jakie w ostatnich trzech dekadach odniósł ten model. Każdy z nich na zawsze zapisał się w historii czyniąc GS’y jeszcze bardziej wyjątkowymi.

Hendrik von Kuenheim, szef BMW Motorrad podkreślił, że „modele GS dały firmie BMW nowe możliwości i stały wzrost w trudnych czasach i rozpropagowały hasło „wolność na dwóch kołach”, które na stałe zagościło w firmie.

W 1980 roku osobą odpowiedzialną za marketing i sprzedaż był Karl H. Gerlinger, wspomniał: „Zadanie jakie nam powierzono było trudne. Jednak dzięki takim osobom jak Eberhard von Kuenheim, droga do sukcesu była możliwa, a za sprawą Laszlo Peresa (inżyniera) w 18 miesięcy opracowano wyjątkowy model R 80 G/S.”
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA