Piďż˝tek, 19 Kwiecieďż˝ 2024 r. Tymona, Włodzimierza
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Aprilia Shiver_01
, źródło: Wiadomości Motocyklowe
~31-03-2009; 20:04

Włoski "dreszcz" Aprili

Shiver został wprowadzony do sprzedaży w 2008. Kevin miał szansę przetestować go jeszcze zanim wszedł do produkcji.
Rzadko zdarza się okazja aby dosiąść maszynę znajdującą się w fazie przedprodukcyjnej. Aprila miała jednak dwa dobre powody dla których zaprosiła mnie do centrum testowego Fiat Group Bellaco znajdującego się na zachód od Mediolanu. Właśnie tam miałem okazję przejechać się najnowszą Aprilią Shiver .

Najmłodszy włoski producent motocykli dynamicznie rozwijał się w latach 90., zaczynając od małej manufaktury wypuszczającej na rynek maszyny off-roadowe oraz drogowe o małych pojemnościach. Następnie, w roku 1998, przedstawił prawdziwego superbike’a: litrowego V-twina o nazwie RSV Mille. Wbrew opinii wielu sceptyków Mille okazała się marketingowym sukcesem, spektakularnie wyprzedzając w rankingach sprzedaży Ducati 996 i 998 stosunkiem cztery do jednego. W tym samym czasie 125-tka Aprili była najlepiej sprzedającym się motocyklem w swojej klasie w Europie. Niestety pomiędzy tymi maszynami w ofercie Aprili zionęło ogromną dziurą, częściowo tylko wypełnianą przez model Pegaso, który jako maszyna jednocylindrowa nie miał szans na zawojowanie zbyt wielu rynków oprócz włoskiego. Kombinacja na jaką złożył się kryzys na rynku skuterów oraz niezwykle kosztowny projekt udziału w MotoGP, który zbiegł się w czasie z zakupem Moto Guzzi spowodowała, że Aprilia zbankrutowała.

Trzy lata temu markę przejęła Grupa Piaggio, a wcześnie ujawnione prace nad modelem Shiver miały pokazać nową siłę i wysłać sygnał o tym, że Aprilia zabrała się do pracy nad poszerzeniem swojej oferty rynkowej. Jednym z głównych problemów Aprili był bardzo wąski zakres oferowanych maszyn. Shiver miał być pierwszym krokiem w kierunku poprawy tej sytuacji. Model ten ma być atrakcyjnym motocyklem uniwersalnym, który będzie mógł nawiązać bezpośrednią walkę z Suzuki SV650, Honda Hornet, Yamahą FZ6, Kawasaki ER6 oraz kolejną parą Suzuki: GSF600 i Banditem 650. I wygląda na to, że ma duże szanse.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA