Czwartek, 20 Styczeďż˝ 2022 r. Sebastiana, Fabiana
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
MV Agusta F3 na torze
~20-09-2010; 18:53

Czy Agusta pokona japońskie szlifiery klasy 600?

W klasie "sześćsetek" już wkrótce pojawi się kolejny gracz- MV Agusta F3.
Czego szuka włoska marka w tej klasie? No oczywiście rynku zbytu dla kolejnego modelu motocykla. Jednak nie patrząc jedynie przez pryzmat interesów można przyszpuszczać, że Agusta modelem F3 (pisaliśmy już o nim tutaj) chce wypełnić dziurę, która nazywa się "włoskie motocykle sportowe klasy 600ccm".

W Aprilii brak sportowej "sześćsetki", w Ducati jest 848 - to nie litr, ale wciąż też nie 600ccm. Do walki o prymat w mniejszej z klas motocykli sportowych przystąpiła więc MV Agusta. Na bazie sukcesu medialnego litrowego modelu F4, mniejsza szlifierka może mieć ułatwione zadanie.

Konstrukcja motocykla oparta jest na kanonach włoskich, czyli uświadczymy tu ramę rurową. Silnik zaś posiada, jak sama nazwa motocykla wskazuje, trzy cylindy. To tyle, iloma dysponuje Triumph 675 Daytona, czyli możemy spodziewać się jednostki napędowej bardziej elastycznej w stosunku do konkurencyjnych "japończyków"; z mocniejszym niskim i średnim zakresem obrotów.

Wydaje się zatem, że do klasy motocykli sportowych dołączy kolejny fajny motocykl, który może wywołać spore zamieszanie. Właściciel Agusty, Claudio Castiglioni zdradził już, ile trzeba będzie zapłacić za to cacko i co ciekawe, nie będzie to aż tyle, ile mogliśmy się spodziewać po włoskiej firmie. Zwyczajna wersja F3 ma kosztować bowiem około 9 tysięcy euro, zaś za usportowioną trzeba będzie wyłożyć około 10-11 tysięcy.

Castiglioni spodziewa się sprzedaży na poziomie 10000 egzemplarzy rocznie. Czy się uda? Pierwsze wrażenia dotyczące tego motocykla będziemy mogli wymieniać już podczas targów EICMA w Mediolanie, gdzie zostanie on zaprezentowany. Tam też w zeszłym roku chwyciła nas za serce MV Agusta F4. Może więc to dobry omen dla włoskiej firmy?





Tomek "Zimek" Zimiński

źródło: Bikers.pl
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA