Wtorek, 16 Kwiecieďż˝ 2024 r. Bernadetty, Julii
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Suzuki GSR 750 projekt na 2011 rok
~21-09-2010; 23:27

Suzuki GSR wchodzi do pierwszej ligi

To jeszcze nie litrowa ekstraklasa, ale kategorię motocykli typu naked bike o pojemności 750ccm można już nazwać pierwszą ligą. W niej właśnie znajdzie się w przyszłym roku firma Suzuki.

Japońska marka w przyszłym sezonie wprowadzi na rynek nowego GSR-a. Nie będzie to już jednak przeróbka istniejącego nakeda klasy 600ccm, lecz nowy motocykl z silnikiem o pojemności ¾ litra.

Mimo że to model na 2011 rok, będzie można zobaczyć go już na targach Intermot w Kolonii, które odbędą się w październiku. Właśnie tam zostanie ofiacjalnie zaprezentowany.

Cel jest oczywisty – nawiązać walkę z Kawasaki Z750R, Yamahą FZ8, Triumphem Street Triple, Aprilią Shiver czy BMW F800R, a w dalszej kolejności tę rywalizację wygrać.

Zadanie to o tyle trudne, że nowość od Suzuki zmierzy się z rywalami doświadczonymi, mającymi za sobą już pierwsze kilometry w tej klasie. Poza FZ8 wszystkie wymienione powyżej maszyny istnieją już na rynku od kilku lat.

Jednak firma z Hammamatsu nie pęka przed pozostałymi producentami, bo i nie ma ku temu powodów. Ba! Jeśli chodzi o jednostkę napędową rządzi już na starcie! Nietrudno się bowiem domyślić, że silnik nowego nakeda Suzuki będzie bazował na znanym i lubianym motorze z modelu GSX-R 750. A to przecież potężna dawka mocy.

Nawet w nakedzie nie powinna ona być drastycznie zmniejszona względem sportowego pierwowzoru i jak się spekuluje, ma mieć około 125KM, czyli przynajmniej o kilkanaście więcej niż konkurencja.

Rama, co możemy zaobserwować na projekcie będzie dość podobna do tej z modelu GSX-R, jednak ma być wykonana z tańszego materiału.

A skoro już o wyglądzie, to jeśli rzeczywistość okaże się tak piękna jak motocykl na obrazku można śmiało stwierdzić, że konkurencja będzie w tarapatach. Zwłaszcza Triumph i BMW, które delikatnie mówiąc mają dość kontrowersyjny design.



Tomek "Zimek" Zimiński

źródło: Bikers.pl
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

3 komentarzy
GSR 750  2010-09-29 23:40
~bobik
GSR powinien wg tradycji miec wydech pod siedzeniem a nie z boku jak na ...
oj bedzie  2010-09-22 11:15
~GIXER
Jeśli księgowi się nie dobiorą do oszczędności to może być na prawdę fajne ...
Zapowida się naprawdę ładna maszyna  2010-09-22 01:39
~Hero

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA