Wtorek, 16 Kwiecieďż˝ 2024 r. Bernadetty, Julii
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Jakub Przygoński testuje KTM
~22-09-2010; 09:31

Przygoński w elitarnym gronie testujących KTM

Trzech motocyklistów zaliczanych do ścisłej światowej czołówki rajdów terenowych cross-country: Cyril Despres, Marc Coma oraz Jakub Przygoński, zostało zaproszonych na testy nowego modelu KTM.

Testy nowego KTM’a rozpoczęły się w poniedziałek 20 września w Tunezji. Zawodnicy sprawdzają głównie wytrzymałość silnika narażając go na ekstremalną pracę w bardzo trudnych warunkach. Dodatkowo inżynierowie KTM korzystają z opinii zawodników w zakresie optymalnego zestrojenia poszczególnych podzespołów nowego sprzętu, pod kątem startu w najdłuższej i najbardziej wymagającej imprezie motoryzacyjnej świata jaką jest Dakar.

Jestem w Tunezji na testach nowego, prototypowego motocykla KTM 450. Zostałem, obok Cyrila Despres i Marca Comy, zaproszony przez fabrykę KTM do sprawdzenia wytrzymałości silnika nowego sprzętu. W tej chwili jesteśmy na środku pustyni. Jeździmy po dnie wyschniętego jeziora z manetką gazu odkręconą cały czas do samego końca i sprawdzamy kiedy przeciążenia będą zbyt duże i silnik po prostu wybuchnie. W tej chwili mój silnik ma już za sobą 1200 kilometrów i na razie nic się nie dzieje. Dzisiaj mam jeszcze do przejechania 600 kilometrów. Testujemy w półtoragodzinnych przedziałach czasowych nie odpuszczając przez ten czas w zasadzie nawet na chwilę gazu. Czasem tylko musimy zmieniać biegi, gdyż piach jest zbyt miałki by przez niego przejechać. Takie testy są bardzo przydatne, gdyż przed Dakarem będę wiedział znacznie więcej o motocyklu i będę umiał go efektywniej wykorzystywać na odcinkach specjalnych. Nowy motocykl nie różni się praktycznie od poprzednika jeśli chodzi o gabaryty, natomiast jest o 20 kilogramów lżejszy, co bardzo cieszy. Jutro będziemy jeździć po wydmach, więc będzie również możliwość sprawdzenia zawieszenia – powiedział Jakub Przygoński.

Podczas Dakaru 2011 zostaną wprowadzone dalsze zmiany regulaminowe odnośnie ograniczenia pojemności silników motocykli. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, od zbliżającej się edycji rajdu zawodnicy z listy Elite A.S.O., na której znajdują się wszyscy motocykliści ORLEN Team: Jakub Przygoński, Jacek Czachor oraz Marek Dąbrowski będą zobowiązani do jazdy pojazdami z silnikami o pojemności nie większej niż 450cc. Dopuszczalne są trzy wymiany silnika podczas rywalizacji.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA