Pi�tek, 29 Marzec 2024 r. Eustachego, Wiktoryna
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Dainese D-Air kombi z poduchami
~30-09-2010; 15:59

Dainese i AGV wchodzą z rewolucyjnymi produktami

Wśród najważniejszych powodów dla których ludzie decydują się na jazdę motocyklem wymieniana jest adrenalina. Ale czy zastrzyk adrenaliny musi wiązać się jedynie z niebezpieczeństwem? Niekoniecznie.

Dainese i AGV wprowadzają właśnie na rynek produkty, które podczas wypadku mają znacznie zmniejszyć ryzyko ciężkiej kontuzji, a czasem też uratować życie.

Poduszki powietrzne w kombinezonach Dainese
Projekty kombiaków D-Air od Dainese widzieliśmy już dawno temu. Prace nad tego typu kombinezonem zaczęły się bowiem... 10 lat temu! W ostatnim czasie do sieci trafił film (możecie zobaczyć go pod artykułem) prezentujący działanie poduszek powietrznych w tym wdzianku. Było to dopiero pierwsze wcielenie, czyli jak wiadomo niedopracowane i niedoskonałe. Okazało się być jednak świetną bazą do dalszych prac nad jeszcze bezpieczniejszym kombinezonem.

W porównaniu do tamtego projektu, ostateczne wersja D-Air to istna rewolucja-rewelacja. Jak widać na starym filmie, podczas upadku wybuchały poduszki powietrzne umieszczone wokół szyi, w górnej części pleców oraz na obojczykach.

Dainese udoskonaliło projekt i teraz poduszki nie tylko są dużo większe, ale też obszerniejsze (możecie zobaczyć stopklatki z otwarcia poduszek pod artykułem). Podczas upadku bądź zderzenia poduszki w ułamku sakundy napełniają się tworząc wielki „balon” wokół motocyklisty.

Póki co, system D-Air będzie stosowany jedynie w dwóch wyścigowych modelach kombinezonów Dainese, ale z pewnością przejdzie jeszcze szereg badań i poprawek, aby za kilka lat mógł zagościć w pełnej ofercie odzieży włoskiej firmy. Z tego co wiadomo, trwają właśnie prace nad air bagami do kurtek miejskich.

Gotowy do sprzedaży produkt finalny zostanie zaprezentowany w ramach oferty handlowej Dainese podczas motocyklowych targów w Mediolanie, które odbędą się już za miesiąc.

Doskonałe dopasowanie kasków AGV
Kolejną ważną innowacją jest nowy sposób projektowania i produkcji kasków AGV. Włoska marka wdraża technologię umożliwiającą idealne dopasowanie kasku do głowy motocyklisty. Cały zabieg będzie polegał na wykonaniu szeregu pomiarów głowy motocyklisty i na tej podstawie opracowanie dla tej konkretnej osoby wypełnienia kasku i rozmiaru skorupy.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA