Pi�tek, 29 Marzec 2024 r. Eustachego, Wiktoryna
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Piaggio MP3 250_WMC_02
, źródło: Wiadomości Motocyklowe
~19-04-2009; 17:11

Trójkołowy skuter Piaggio

Koncern Piaggio jest jednym z największych producentów jednośladów na świecie. W jego skład wchodzą marki takie jak Moto Guzzi, Gilera czy Aprilia.
W roku 2006 Włosi postanowili wprowadzić do seryjnej produkcji pojazd, który przyciągnie uwagę i zadziwi wszystkich swoją odmiennością. W efekcie na rynek trafił trójkołowy skuter o niebanalnej linii i nowatorskich rozwiązaniach technicznych. Piaggio MP3 – gabarytowo skuter klasy średniej, napędzany czterosuwowym silnikiem o pojemności 250 cm3. Modny „gadżet” i zabawka dla dużych chłopców, czy praktyczny środek lokomocji? Spróbujmy odpowiedzieć na to pytanie.

Kiedy pierwszy raz zobaczyłem MP3 w pierwszej chwili pomyślałem, że ten pojazd został stworzony do jazdy po powierzchni księżyca... Od razu daje się zauważyć jego nowoczesny, wręcz kosmiczny design. Masywny przód z dużą, podwójną lampą przypomina skuter śnieżny. Dwa koła z przodu i jedno z tyłu to dotąd niespotykane w produkcji seryjnej rozwiązanie. Całość wygląda futurystycznie i z dużą siłą przyciąga spojrzenia przypadkowych osób.

Przed rozpoczęciem jazdy czeka nas miła niespodzianka – duży, podświetlany schowek pod siedzeniem, otwierany pilotem. Kolejna przestrzeń bagażowa, połączona w środku z pierwszą, znajduje się w kufrze umiejscowionym za siedzeniem. Jeden kask integralny mieści się bez trudu. Okazuje się jednak, że z drugim kaskiem mamy już problem – schowek pod kanapą jest bardzo obszerny, lecz zbyt płaski.
Siedząc „za sterami” widzimy dwie duże i bardzo czytelne tarcze – prędkościomierz i obrotomierz. Po środku umiejscowiono duży, cyfrowy wyświetlacz podający informacje takie jak temperatura otoczenia, przejechany dystans, czy temperatura cieczy chłodzącej. Pod wyświetlaczem znalazło się całe mnóstwo kontrolek, m.in. kontrolka informująca o zblokowaniu zawieszenia...

Pozycja za kierownicą, na dobrze wyprofilowanej kanapie, jest bardzo komfortowa. Owiewki odpowiednio osłaniają nogi kierowcy, skutecznie chroniąc przed wiatrem. Dużą wadą jest zdecydowanie za niska szyba. Mimo tego niedociągnięcia Piaggio stwarza możliwości do nawet tych dalszych, turystycznych wypadów. Zachęca do tego również dynamiczna jednostka napędowa. Po odpaleniu silnik MP3 wydaje przyjemny, cichy pomruk. Reakcja na gaz, m.in. dzięki wtryskowi paliwa, jest niemal natychmiastowa. Ruszając z pod świateł można nie zdążyć domknąć szybki od kasku, a na liczniku pojawia się już 80km/h. Później odrobinę spokojniej osiągamy 100km/h , by wreszcie już w zdecydowanie wolniejszym tempie rozpędzić się do maksymalnych 130 km/h. Silnik umożliwia więc bardzo dynamiczne poruszanie się w mieście oraz spokojne, turystyczne wyjazdy dla lubiących podróżować w „grzecznym” tempie.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

2 komentarzy
usztywniające  2012-05-02 00:32
~Artur
No i nie usztywniające, ale blokujące w trzech miejscach. Z tak zablokowanym ...
Mały promień skrętu. I tu redaktorek wpadł.  2012-04-25 09:37
~~www
Mały promień skrętu to lepiej niż promień duży. Nie trudniej, a łatwiej ...

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA