|
|||||
|
Zamknij
~22-03-2011; 10:42
Jeździsz "puszką"? Te zasady są dla ciebie!
Od kwietnia do września notuje się wzmożony ruch motorowerzystów i motocyklistów, dlatego kierowcy samochodów powinni odpowiednio przygotować się na spotkanie z nimi.
Każda osoba zaczynająca sezon motocyklowy doskonale wie, że musi uważać na innych uczestników drogowych przez cały okres jeżdżenia jednośladem. Jednak to początek wiosny bywa okresem, w którym szczególnie trzeba uważać.
Spragnieni swoich maszyn motonici czekają z wytęsknieniem na pierwszy ciepły dzień. Są gotowi do jazdy. Tego samego nie można powiedzieć o innych użytkownikach dróg, którzy po zimowych mękach uważają jedynie na wyrwy i nierówności w asfalcie. Setki razy każdy z nas słyszał o tym na co zwracać szczególną uwagę. Rzadko jednak można natrafić na wskazówki dla kierowców pojazdów czterokołowych. Poniżej przedstawiamy ciekawe zasady, które przygotowali instruktorzy Szkoły Jazdy Renault. O ile z samym tekstem nie we wszystkim można się zgodzić, to zasady bezpiecznego zachowania dla kierowców warte są zapamiętania.
"Widząc motocykl na drodze, kierowcy powinni zachować dystans minimum 4 sekund, czyli jeszcze większą odległość niż od poprzedzającego samochodu. W odróżnieniu od kierowców samochodów motorowerzyści i motocykliści nie są chronieni karoserią, poduszkami powietrznymi czy pasami. Widząc motocykl, myślmy o nim jako o człowieku, a nie o pojeździe - przestrzega Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault.
Szczególną ostrożnością trzeba wykazać się, gdy na drodze widzimy motorower czy motocykl wiozący pasażera. Druga osoba na pojeździe zmienia sposób jego zachowania z powodu dodatkowej wagi i niezależnych ruchów. Należy spodziewać się opóźnionego ruszania, wydłużenia drogi hamowania czy wolniejszego wyprzedzania. Wioząc drugą osobę, kierowcy motocykli potrzebują więcej miejsca na wykonanie manewrów jak wyprzedzanie czy omijanie przeszkód. Możliwość sprawnego manewrowania jest jedną z cech jazdy motocyklem, szczególnie przy małej prędkości, niemniej jednak kierowcy nie mogą oczekiwać, że motocykliści zawsze z łatwością usuną się im z drogi, dając miejsce do przejazdu. Z drugiej strony trzeba pamiętać, że motocykliści często zmuszeni są lawirować między ubytkami w jezdni, przeszkodami, zmieniają ustawienie na pasie, aby być bardziej widoczni."
Spragnieni swoich maszyn motonici czekają z wytęsknieniem na pierwszy ciepły dzień. Są gotowi do jazdy. Tego samego nie można powiedzieć o innych użytkownikach dróg, którzy po zimowych mękach uważają jedynie na wyrwy i nierówności w asfalcie. Setki razy każdy z nas słyszał o tym na co zwracać szczególną uwagę. Rzadko jednak można natrafić na wskazówki dla kierowców pojazdów czterokołowych. Poniżej przedstawiamy ciekawe zasady, które przygotowali instruktorzy Szkoły Jazdy Renault. O ile z samym tekstem nie we wszystkim można się zgodzić, to zasady bezpiecznego zachowania dla kierowców warte są zapamiętania.
"Widząc motocykl na drodze, kierowcy powinni zachować dystans minimum 4 sekund, czyli jeszcze większą odległość niż od poprzedzającego samochodu. W odróżnieniu od kierowców samochodów motorowerzyści i motocykliści nie są chronieni karoserią, poduszkami powietrznymi czy pasami. Widząc motocykl, myślmy o nim jako o człowieku, a nie o pojeździe - przestrzega Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault.
Szczególną ostrożnością trzeba wykazać się, gdy na drodze widzimy motorower czy motocykl wiozący pasażera. Druga osoba na pojeździe zmienia sposób jego zachowania z powodu dodatkowej wagi i niezależnych ruchów. Należy spodziewać się opóźnionego ruszania, wydłużenia drogi hamowania czy wolniejszego wyprzedzania. Wioząc drugą osobę, kierowcy motocykli potrzebują więcej miejsca na wykonanie manewrów jak wyprzedzanie czy omijanie przeszkód. Możliwość sprawnego manewrowania jest jedną z cech jazdy motocyklem, szczególnie przy małej prędkości, niemniej jednak kierowcy nie mogą oczekiwać, że motocykliści zawsze z łatwością usuną się im z drogi, dając miejsce do przejazdu. Z drugiej strony trzeba pamiętać, że motocykliści często zmuszeni są lawirować między ubytkami w jezdni, przeszkodami, zmieniają ustawienie na pasie, aby być bardziej widoczni."
|
|||||||||
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym |
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa. »
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »