Pi�tek, 26 Kwiecie� 2024 r. Marzeny, Klaudiusza
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Ducati 1098R_WMC_01
, źródło: Wiadomości Motocyklowe
~29-04-2009; 08:39

Ducati 1098R - El Diablooo

Ducati wydaje się nie wystarczać fakt, że już są producentem Desmosedici RR czyli wściekle szybkiego, drogowego motocykla, który jest najbardziej zbliżonym, homologowanym pojazdem do maszyn MotoGP.
Teraz ta mała, ale wyjątkowo skuteczna fabryka z Bolonii postanowiła zrobić podobny manewr z repliką maszyny startującej w Mistrzostwach Świata Superbike: 1098R. No cóż, to ma sens chociażby dla tego, że w stosunku do Desmosedici RR możemy zaoszczędzić blisko 100 000zł (czysto teoretycznie jako, że motocykla i tak już nie można kupić), ale głównie dla tego, że 1098R wydaje się być dużo praktyczniejszym motocyklem.

Właściwie określenie „replika” jest dla 1098R krzywdzące: nowe przepisy Mistrzostw Świata Superbike dopuszczają rywalizację twinów o pojemności do 1200cc z czterocylindrowymi maszynami o pojemności do 1000cc i trzeba przyznać, że chociaż w wyścigach biorą udział znacznie przerobione motocykle to liczba różnic jakie dzielą je od naszych modeli drogowych z roku na rok się zmniejsza. Podniesienie pojemności twinów do 1200cc było uzasadnione zmniejszeniem kosztów tuningu i zmniejszeniem kosztów ścigania się na twinach. Wcześniej aby wyrównać szansę rywalizowania z czterocylindrowymi silnikami o tej samej pojemności Ducati miało prawo uciec się do przeróbek, które dla rzędówek były zabronione. W efekcie, wyżyłowane jednostki napędowe zużywały się w ilości 4-5 silników na jeden weekend podczas gdy silnik Hondy CBR1000RR wytrzymywał pół sezonu.

W konsekwencji powstał model drogowy 1098R który właściwie różni się od wyścigówki WSB następującymi elementami: tłokami, wyważeniem wału, lżejszym kołem zamachowym i zestrojeniem przełożeń. I jeżeli ściągniecie tylne światło, migacze i reflektory otrzymaliście pełno wartościową maszynę wyścigową. Za kwotę około 130 000 zł macie do dyspozycji najmocniejszy, drogowy motocykl z silikiem V-twin jaki kiedykolwiek został wyprodukowany. 1098R osiąga 180KM przy 9,750 obr./min. Przy okazji ważąc zaledwie 165kg w stanie suchym jest najlżejszym Superbikiem w ogóle. Dodatkowo otrzymujecie kit wyścigowy, przeprogramowane ECU i wyścigowe wydechy, po założeniu których wzrasta o dodatkowe 6KM. Po wymianie tłoków możecie swobodnie konkurować w zawodach Superbike.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA