Piďż˝tek, 19 Kwiecieďż˝ 2024 r. Tymona, Włodzimierza
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Moto Guzzi Griso 8V_WMC_01
, źródło: ( ZOBACZ GALERIĘ )
~03-12-2010; 11:49

Moto Guzzi Griso - włoski moto-szyk

Oto motocykl, który uzasadnia frazę „wspaniała, włoska stylizacja”. Zapomnijcie o konstrukcjach z którymi Moto Guzzi kojarzyło wam się wcześniej i przyjrzyjcie się pięknym liniom Griso 8v.
Ciąg dalszy...


Zawieszenie w dużej części pozostało niezmienione. To akurat cieszy, ponieważ Griso był jednym z najlepiej prowadzących się motocykli na planecie. Być może taką skuteczność podwozia motocykl zawdzięcza temu, że fabryka Guzzi położona jest u podnóża Alp. Motocykl ze wspaniałą płynnością i doskonałą precyzją pokonuje ciasne łuki i zakręty o promieniu 180 stopni, jakby nic nie robił sobie ze swojego długiego rozstawu osi. Nigdy nie wpada samodzielnie w zakręt oferując doskonałe wyważenie przy każdej prędkości i zapewniając wzorowo neutralny proces złożenia. Kierownica rzeczywiście jest węższa niż w poprzednim modelu, ale na pewno nie można jej uznać za wąską. Zmusza kierowcę do rozciągnięcia ramion, ale pozycja jaką wymusza, okazuje się być wyjątkowo wygodna. Przyczynia się do tego zmieniona pozycja podnóżków kierowcy, które jak wspomnieliśmy wyżej są teraz przesunięte bardziej do przodu.



Podczas jazdy testowej okazało się, że pęd powietrza nie jest takim aż takim problemem, jakiego można by się spodziewać sądząc po konstrukcji. Jedyne co przypomina o tym, że nie mamy do czynienia z nowoczesnym, sportowym motocyklem to zbyt gwałtowne nurkowanie przedniego zawieszenia na hamowaniu. Układ hamulcowy działa tak, jak w przypadku większości produktów pochodzących od Brembo. Mamy do dyspozycji dużą moc, przewidywalność i wyczucie. Dzięki tym cechom możemy skutecznie hamować w każdych warunkach, nawet kiedy na ulicy stoi deszczowa woda. Trzeba jednak przyznać , że Griso prowadzi się specyficznie i trzeba się nauczyć jeździć nim płynnie zmieniając kierunki. Agresywne rzucanie go „na ucho” powoduje problemy z miękkim przednim zawieszeniem, co w rezultacie zmniejsza precyzję prowadzenia. Warto wspomnieć o skrzyni biegów, ponieważ była ona od dawna słabą stroną Moto Guzzi. W przypadku Griso nastąpiła duża poprawa. Biegi możemy zmieniać szybko chociaż wchodzą w dosyć sztywny sposób. Równie dobrze spisuje się przeniesienie napędu na tylne koło przy użyciu kardana. W praktyce różnica pomiędzy napędem łańcuchowym nie jest wyczuwalna. Mamy do dyspozycji tą samą szybkość reakcji bez babrania się w smarach. Jak to możliwe, że opisałem nowego Griso V9 jako motocykl niemalże idealny?
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA