Pi�tek, 29 Marzec 2024 r. Eustachego, Wiktoryna
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Moto Guzzi Griso 8V_WMC_01
, źródło: ( ZOBACZ GALERIĘ )
~03-12-2010; 11:49

Moto Guzzi Griso - włoski moto-szyk

Oto motocykl, który uzasadnia frazę „wspaniała, włoska stylizacja”. Zapomnijcie o konstrukcjach z którymi Moto Guzzi kojarzyło wam się wcześniej i przyjrzyjcie się pięknym liniom Griso 8v.


Od prawej strony wygląda na potężną mechaniczną bestię z masywnym przedłużeniem chłodnicy i kwadratowymi, aluminiowymi pokrywami silnika, a od lewej wizualny charakter maszyny nieco się zmienia ulegając dominacji układu wydechowego z wyjątkowo grubymi rurami zakończonymi jeszcze grubszym wydechem. Motocykl jest wyposażony w nowy silnik o pojemności 1151cc, który zastępuje poprzednią jednostkę napędową stosowaną przez Moto Guzzi, niespełniającą normy emisji spalin Euro3 i przy okazji o 20KM słabszą. Poza nowym silnikiem, naklejkami i końcówką wydechu Griso właściwie się nie zmienił.

Bardziej subtelne modyfikacje uwzględniają zastosowanie węższej kierownicy, nowe wyprofilowanie siedzenia oraz wyżej i bardziej z przodu zamontowane podnóżki kierowcy. Te ostatnie mają podkreślać sportowy charakter maszyny. Perłowy biały kolor jest nowością ale Griso V8 dostępny jest również w czerni i jako taki prezentuje się najlepiej. Przejdźmy jednak do tego co prawdopodobnie najbardziej was interesuje a mianowicie do osiągów nowego silnika. Jak już wspomniałem wyżej w porównaniu z poprzednią jednostką napędową mamy znaczący wzrost mocy o 20KM (88KM wcześniej – 110KM teraz).



Na szczęście przy podniesieniu mocy nie zmieniła się wyśmienita charakterystyka silnika. Kiedy wypuszczacie sprzęgło ruszając do przodu, Griso oferuje dynamiczny odjazd od najniższych obrotów. Właściwie trudno zauważyć jakąkolwiek różnicę z poprzednim modelem. Do 6000 obr./min. krzywa mocy wzrasta niemalże identycznie. To wysoki pułap obrotów dla chłodzonego cieczą V-twina, na dodatek znajdujący się bardzo blisko punktu 7500 obr./min. kiedy to silnik oddaje największą moc. Ale właśnie w tym małym przedziale 6-7500 obr./min. maszyna zachowuje się z nieoczekiwaną dynamiką. Mocny skok do przodu jest wyraźnie odczuwalny, ale przy tej ilości obrotów jesteśmy na niego przygotowani. W rezultacie wraz z dodatkową mocą otrzymujemy promocję w postaci przyjemnej dawki adrenaliny. Szybko się okazało, że taka jazda potrafi rozpędzić Griso do imponujących, jak na ten typ maszyny, 230 km/h.

poprzednia 1 2 3 następna

 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA