Pi�tek, 29 Marzec 2024 r. Eustachego, Wiktoryna
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Royal Enfield - Bullet Classic_01
~22-06-2009; 13:42

Royal Enfield - Bullet Classic

Brytyjska elegancja w połączeniu ze zgrabną sylwetką i technicznymi możliwościami. Po światowej premierze przyszła pora na prezentację modelu Bullet Classic w Polsce.
Zaprezentowany po raz pierwszy na niemieckich targach Intermot w 2008 roku, Bullet Classic stanowi kwintesencję klasycznego, brytyjskiego stylu..
Wyposażony w silnik 1-cylindrowy o pojemności 499cc, który mimo od lat uznawany jest za kultowy. Doskonałym uzupełnieniem jest wciąż atrakcyjna sylwetka, nawiązująca do lat 50'tych, które charakteryzowała prostota, harmonia i proporcjonalność.

Sylwetka nowego Bullet Classic wprost nawiązuje do stylu retro bytyjskich motocykli z okresu powojennego, zachowując piękną i elegancją sylwetkę. W nowym modelu, zmianie uległ moment obrotowy, a to za sprawą zastosowanego elektronicznego wtrysku paliwa, co było bezwzględnym wymogiem do tego by motocykl mógł być sprzedawany na terenie Unii Europejskiej. Korzyści zastosowania nowej technologii są bez wątpienia bardzo wymowne: zredukowano emisję spalin, zmniejszono tarcie, niższe są także koszty utrzymania.
R.L. Ravichandran, Prezes Royal Enfield stwierdził:
“Przemiana klasycznego motocykla marki Royal Enfield z pojazdu o tradycyjnym napędzie w nowoczesny z silnikiem 1-cylindrycznym 500cc jest zasługą wielkiego miłośnika i entuzjasty motocykli P. Siddhartha Lal. Głównym zadaniem stojącym przed nami było zapewnienie harmonijnego połączenia kwintesencji stylu lat 50-tych i najnowszych technologii. Nasi graficy zrobili co w ich mocy, aby połączyć „dzisiejsze” osiagi techniki z urokiem ubiegłego wieku.”

Wygląd nowego modelu silnika został zainspirowany przez „Clipper 250”, czyli popularny zintegrowany silnik Royal Enfield z lat ubiegłych. Przenie i tylne błotniki, lampa przednia, zbiornik paliwa, owalna skrzynka narzędziowa, płetwy rury wydechowej, siodło, wszystkie te elementy to symbole klasycznych brytyjskich motocykli z okresu po II wojnie światowej. Silnik oraz zespół napędowy Bulleta Classic był zatwierdzony przez dr McGuigan z Crankfield Univercity oraz Ricardo Univercity w Wielkiej Brytanii. Podwozie zostało skonstruowane przez Vepro, Wielka Brytania, natomiast system wtrysku paliwa przez Keihn, Japonia.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA