Pi�tek, 26 Kwiecie� 2024 r. Marzeny, Klaudiusza
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Suzuki DL650 - pozytywne V-ibracje_01
autor: D. Borowicz - Fotosport, źródło: Wiadomości Motocyklowe
~16-10-2009; 09:37

Suzuki DL650 - pozytywne V-ibracje

Potrzebujesz wygodnego, turystycznego motocykla sport-enduro dla początkujących? Zainteresuj się Suzuki DL650. Jego osiągi nie rzucą nikogo na kolana, ale mimo to wciąż jednym z popularniejszych jednośladów na naszym rynku.
Nie wiem niestety skąd się wzięła nazwa Strom, ale jednego jestem absolutnie pewny: V-Strom 1000 to jeden z najbardziej zabawowych i uniwersalnych motocykli typu sport-enduro. W testach porównawczych jakie miałem okazję wykonywać z udziałem tej maszyny, plasowała się ona w ścisłej czołówce swojej klasy. Tylko doskonałe BMW GS1200 mogło jej tutaj zagrozić, chociaż w mojej opinii to V-Strom był numerem jeden. Dlaczego nie można go zatem dostać w Europie? Wszystkiemu winna jest norma emisji spalin Euro 3. DL 1000 jej nie spełnia, a Suzuki najwyraźniej nie uznało wprowadzania odpowiednich modyfikacji za stosowne.

Na otarcie łez pozostaje nam mniejsza wersja DL’a z silnikiem 645cm3. Postanowiliśmy zatem sprawdzić jak się spisuje. Motocykl robi wrażenie dużego jak na tą klasę pojemnościową. Akurat w tym przypadku rozmiar przekłada się na zaufanie. Wygodne siedzenie , ergonomiczna pozycja i takie dodatki jak regulacja szyby powodują, iż wierzymy w zdolności „podróżnicze” tej maszyny.


Kiedy wyjeżdżamy na drogę i próbujemy manewrować w korku okazuje się jednak, że napotykamy na utrudnienia. Tak samo jak w przypadku Yamahy MT-01, opisanej na poprzednich stronach główny winowajcą jest tutaj wysoko umieszczony środek ciężkości. Ponieważ tak dużo ciężaru umieszczone jest wysoko, motocykl podczas manewrowania wydaje nam się cięższy niż jest w rzeczywistości. Sprawę dodatkowo utrudnia budowa typowa dla enduro. Siedzimy wysoko i trudniej nam się skutecznie podeprzeć. Myślę jednak, że to kompromis, który miłośnicy takich właśnie motocykli chętnie podejmą. Tym bardziej, że DL 650 ma sporo do zaoferowania osobom poszukującym taniej, niezawodnej i uniwersalnej maszyny o wyróżniającej z tłumu aparycji.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA