Piďż˝tek, 19 Kwiecieďż˝ 2024 r. Tymona, Włodzimierza
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Honda ANF125i Innova(cja)_01
autor: Dariusz Borowicz, źródło: Wiadomođci Motocyklowe
~16-11-2009; 12:19

Honda ANF125i Innova(cja)

W miejskich aglomeracjach coraz większą popularność zyskują skutery. Nie są to jednak typowo sportowe modele, a jednostki wyposażone w duże koła i żwawe, lecz ekonomiczne jednostki napędowe.

Jakie są najważniejsze cechy idealnego pojazdu miejskiego? Połowa osób, którym zadałem takie pytanie, wymieniła niewielkie wymiary, niskie spalanie paliwa i bezawaryjność. Druga połowa powiedziała przekornie, że ideały nie istnieją… Niezależnie od tego czy istnieją, czy też nie, na pewno należy ich poszukiwać. My robimy to nieustannie. Tym razem zabraliśmy na przejażdżkę nowe dzieło Hondy. Przetestowaliśmy dla Was model ANF125i Innova!


Wiele osób może powiedzieć, że Innova to zdecydowanie bardziej motocykl niż skuter. Cechami charakterystycznymi tego drugiego nie są przecież 17-calowe koła, ani manualna skrzynia biegów. Do tego jeszcze przeniesienie napędu za pośrednictwem łańcucha… Mimo wszystko wrzuciliśmy nowy produkt Hondy do jednego worka ze wszystkimi skuterami. Zrobiliśmy to przede wszystkim ze względu na przeznaczenie modelu Innova. Jest to przecież niewielki, ekonomiczny i typowo miejski pojazd.

Największym konkurentem nowej 125-tki Hondy jest Suzuki Address 125. Te dwie maszyny łączy wygląd zewnętrzny, bliźniaczy układ przeniesienia napędu oraz cena na podobnym poziomie.
Honda stworzyła sprzęt wyglądający, mówiąc krótko, „estetycznie”. Wszelkie obudowy i elementy wykończeniowe wykonano z materiałów wysokiej jakości, a następnie precyzyjnie je ze sobą zmontowano. Podczas jazdy po nierównej nawierzchni nie pojawiają się żadne nieprzyjemne dźwięki wywołane przez plastikowe części nadwozia. Siedzenie jest przystosowane do przewożenia dwóch osób. Pasażer ma do dyspozycji rozkładane podnóżki i uchwyt umieszczony za jego plecami.

Na desce rozdzielczej znajdujemy czytelny prędkościomierz oraz kontrolki informujące o wybranym biegu. Nie zabrakło również niewielkiego wyświetlacza LCD, dzięki któremu dowiemy się m.in. ile zostało nam jeszcze paliwa w baku. Schowek pod kanapą jest niewielki i pomieści co najwyżej drugie śniadanie.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA