Czwartek, 25 Kwiecieďż˝ 2024 r. Jarosława, Marka
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Autostrada w Polsce
~28-01-2010; 00:40

Włosi pewnie będą jeździć szybciej... A my?

Jak sami dobrze wiemy, znaki drogowe ograniczające prędkość ustawiane są często na chybił trafił. Na niektórych drogach ograniczenia są po prostu zbyt restrykcyjne w stosunku do warunków tam panujących.
Ogólny stan dróg w Polsce pozostawia wiele do życzenia i sprawia że pod tym względem jesteśmy daleko za standardami znanymi z wielu innych krajów Europy. Niemniej jednak również w Polsce jest wiele miejsc, w których względnie bezpiecznie można więcej pocisnąć bądź odkręcić.

Niestety znaki ograniczające prędkość maksymalną oraz liczne fotoradary skutecznie potrafią zniechęcić do szybszego, niż wydawałoby się że można, poruszania się po drogach. Kwestia ta dotyka w dużej mierze np. kierowców zawodowych, którzy śpieszą się, by być na czas w wyznaczonym miejscu. Ograniczenia dotykają też motocyklistów, dla których prędkości rzędu 100-130 km/h na dobrej „przelotówce” są zazwyczaj męczące.

Osobiście nie należę do grupy bikerów, którzy bez względu na wszystko pędzą zawsze na złamanie karku. Staram się jeździć z głową i ostrożnie, ale przecież jak widzę na znajomej mi dwupasmówce, bez bocznych dróg, prostej, równej i przewidywalnej nielogiczne ograniczenia to aż mi ciśnienie skacze! Odkręcam więcej mocniej, licząc że nie napatoczę się po drodze na „suszarkę" stróżów prawa oraz że nie zostanę bohaterem amatorskiej produkcji filmowej ze spektakularnym pościgiem rodem „Bullita”.

Problem ograniczeń prędkości mocno dyskutowany jest ostatnio we Włoszech. Byłem tam dwukrotnie i muszę przyznać, że mają oni gdzie pocisnąć. Między miastami autostrady często trzy-czteropasmowe, równe, dobrze oznakowane, a na nich mnóstwo aut i motocykli zdolnych rozwijać ogromne prędkości. Zresztą w większości europejskich krajów widziałem fajne „ścieżki”, na które spokojnie można by było przenieść ograniczenia z niemieckich autostrad typu "no limits".
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

3 komentarzy
i dobrze! musimy isc w slady wlochow  2010-01-29 12:33
~CeBRa
tylko problem w tych dupnych drogach. jezdze zawodowo autem, a dla fanu ...
Paradoksy znakowe  2010-01-28 09:55
~lex
Wielokrotnie można się spotkać z dziwnymi oznaczeniami na drodze, które ...
Znaki to nie wszystko  2010-01-28 09:40
~Rudi
Rzeczywiście, pokutuje w nas - niekiedy mylne - zbytnie zaufanie do służb ...

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA