Piďż˝tek, 19 Kwiecieďż˝ 2024 r. Tymona, Włodzimierza
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
BMW S1000RR - idealny supersport_01
, źródło: ( ZOBACZ GALERIĘ )
~16-05-2011; 11:36

BMW S1000RR - idealny supersport ?!

Większość dziennikarzy, która miała możliwość przetestowania nowego BMW S1000RR nie szczędziła mu słów uznania. Nowe dziecko monachijskiego producenta w końcu dotarło także do naszej redakcji.
Ciąg dalszy...

Zestrojenie podwozia da jednak frajdę dopiero na równym i krętym asfalcie. Ze względu na jego sztywność jazda po naszych rodzimych wybojach ma niewiele wspólnego z przyjemnością. Warto w tym miejscu wspomnieć jeszcze o jednym szczególe, który bardzo mi się spodobał. Zawieszenia mają pełną regulację, łącznie z tłumieniem szybkiej i wolnej kompresji z tyłu. Na pochwałę natomiast zasługuje fakt, że każde pokrętło tłumienia ma oznaczenia z cyframi, nie trzeba więc operować "klikami" czy "obrotami" śrub regulacyjnych, ale wystarczy rzut okiem i wiadomo jak ustawione jest zawieszenie.



Przeznaczenie motocykla podkreśla też silnik. Przez krótki skok tłoka kręci się wyżej niż inne i osiąga znacznie wyższą moc. W czasie wyścigu będzie to zaletą, ale w codziennej jeździe irytować będzie mizerna dynamika na niskich obrotach. Oczywiście do tego co dzieje się po przekroczeniu 8-9 tys. obr./min nie można mieć żadnych zastrzeżeń, podobnie jak do pracy skrzyni biegów.

Jakość wykonania motocykla jest na bardzo wysokim poziomie, wszelkie użyte materiały sprawiają wrażenie bardzo dobrych, wszelkie elementy plastikowe są dobrze dopasowane do siebie, a wskaźniki i wielofunkcyjny wyświetlacz są super czytelne. To wszystko ma też konkurencja. Chłopaki spod znaku biało-niebieskiej szachownicy za drobną dopłatą zamontują do tego potwora parę innych gadżetów, o które u innych już trudniej. Testowy egzemplarz był wyposażony w kontrolę trakcji, sportowy ABS (ważący tylko 2,5 kg!!!) i quickshiter. Jakby tego było mało, kierowca może wybrać tryb pracy silnika spośród czterech trybów. W zależności od wybranego motocykl różnie reaguje na gaz i osiąga różne moce, ale ważniejsze jest to, że zmienia się też charakterystyka pracy ABSu i kontroli trakcji. Mamy wybór: od zawsze braku poślizgu przy hamowaniu i dwóch kół na asfalcie po możliwość zablokowania tyłu i wykonania stoppie czy wheelie. Quickshifter działa zupełnie jak układy wyścigowe i pozwala na przełączenie biegu na wyższy w ułamku sekundy bez odpuszczania gazu. Działa po prostu rewelacyjnie.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

7 komentarzy
Ale wydech seryjny beznadziejny!  2010-09-20 13:15
~Micke
Moto wypass, chetnie bym przetestowal na wlasnej skorze by porownac do ...
Może jakieś porównanie?  2010-08-23 10:43
~elover
fajnie by było jakbyście zrobili porównanie litrów z tą bmką. materiał ...
BMW fajne jest :)  2010-08-22 19:33
~adamek
Panowie chyba w stronę Top Gear idą? dobry kierunek!!!
Ot kilka slow uznania :) (2) 2010-08-22 10:46
~Rumcajs
Fajny material, lekki i przyjemny :) Gdzie byla krecona recenzja?
Doskonała maszyna!  2010-08-21 19:08
~ron
Może i nie jest najpiękniejszy, ale jak to musi jeździć...

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

REKLAMA
Honda SH300i - Moda na skuter
Test skutera Honda SH300i w iście "bondowskim" stylu. Zobacz jak miejski pojazd Hondy spisał się podczas naszych jazd.  »
Aprilia Shiver i Triumph Street Triple - uliczny dreszcz
O tytuł ulicznego rozrabiaki ubiegają się Aprilia Shiver oraz Triumph Street Triple. Wyposażone w akcesoryjne wydechy maszyny nieźle nastraszyły mieszkańców stolicy.  »
Dziennikarz Bikers.pl ratuje świat
Jak się okazało, redaktor Tomek "Zimek" Zimiński w rzeczywistości nazywa się Eustachy Morowiec i prowadzi podwójne życie. Kamery przemysłowe zarejestrowały jego tajne działania, gdy dosiadając Triumpha Rocketa III staje się superbohaterem! »
Suzuki B-King - po właściwej stronie mocy
Suzuki B-King został pokazany podczas wystawy w Tokio w 2001 roku i od razu wzbudził wielkie zainteresowanie. Gdy kilka lat później pojawił się na ulicach, udowodnił że zasługuje na miano "Króla Szos". »
FGR 2500 V6 MIDALU
Wideo prezentacja najmocniejszej maszyny z Czech, która swoją potężną jednostką V6 budzi strach i respekt. Niepozorny wygląd FGR'a jest jest tylko ciszą przed burzą. »
REKLAMA