Czwartek, 28 Marzec 2024 r. Anieli, Jana
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
BMW F800GS - uniwersalny żołnierz 01
, źródło: ( ZOBACZ GALERIĘ )
~05-03-2012; 09:55

BMW F800GS - uniwersalny żołnierz

Stojący na parkingu F800GS przyciąga wzrok smukłą, trochę żylastą linią. Widać, że jest poważnym zawodnikiem, z całym bagażem doświadczeń jaki niesie ze sobą seria GS.

Na rynku istnieje wiele typów motocykli. Od wielkich turystyków, przez supersporty, aż po wyczynowe motocykle crossowe. Niektóre z nich mają tylko jedno zastosowanie, inne stanowią mniej lub bardziej udane połączenie wielu cech. Tak jest w przypadku motocykli określanych mianem podróżnych enduro. Mają się nadawać do pokonania wielu kilometrów, przy czym nie wszystkie muszą być przejechane po asfalcie.

BMW od początku lat osiemdziesiątych XX wieku ma w swojej ofercie dwucylindrowe boksery oznaczone literami GS. Kolejne modele tej serii, tak uznanej przez motocyklistów, rosły zarówno jeśli chodzi o pojemność jak i wagę aż do pojawienia się modelu 1200. Japońska konkurencja także miała swoje produkty w klasie podróżnych enduro i były nimi m.in. uznawane w wielu kręgach za kultowe Honda AfricaTwin i Yamaha SuperTenere. Podczas gdy motocykle niemieckie (szczególnie R1100GS i R1150GS) z racji swojej wagi pozostawały zwykle na asfalcie, to wielu globtrotterów wybierało na towarzyszy swoich eskapad właśnie bardziej poręczne motocykle japońskie.


(Kliknij aby powiększyć)

Na początku XXI wieku inni producenci pozazdrościli chyba sukcesu rynkowego kultowej już serii GS i chcieli zrobić wszystko, aby wykroić dla siebie choć kawałek tortu zdominowanego przez dwucylindrowe boksery. Efektem było zaprzestanie rozwijania enduro z silnikami klasy średniej, a na rynku pojawiły się ociężałe Honda Varadero czy Suzuki DL1000. Kiedy luka, jaka powstała na rynku pomiędzy słabymi i lekkimi enduro klasy 600, a olbrzymami z silnikami 1000 - 1200 ccm była dostatecznie duża, BMW zaskoczyło wszystkich. Dwucylindrowy twin o pojemności 800 ccm znany z modelu F800S/ST posłużył za bazę do budowy nowego motocykla. Został on wyposażony w szprychowe koła o średnicy 21 i 17 cali, stalową ramę i zawieszenia o sporym skoku. Nowy motocykl zyskał symbol F800 (oznaczenie silnika) z legendarnym już dopiskiem GS i stał się jedynym okazem klasy średniej wśród podróżnych enduro.

poprzednia 1 2 3 4 następna

 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

3 komentarzy
Oj marzy mi się taki GS  2011-03-15 10:57
~fifi
nie 1200 a właśnie 800tka!
ladne zdjecja... (1) 2011-03-11 12:58
~Ty wiesz kto:)
i w koncu duze oraz podpisane:)

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

REKLAMA