|
|||||
|
Zamknij
~31-08-2010; 18:03
Honda VFR1200FD - (r)ewolucja w automacie
Nowa VFR1200F niedługo po premierze została uzupełniona o nową wersję. Model ten otrzymał wyjątkową skrzynię biegów, stając się jeszcze lepszym motocyklem, a może mega skuterem?
Kilka miesięcy po pojawieniu się w salonach zupełnie nowej VFR1200F, Honda wprowadziła na rynek drugą wersję tego motocykla. Została ona wyposażona jako pierwszy na świecie motocykl w innowacyjną, dwusprzęgłową skrzynię biegów. Pionierska Honda nie różni się poza tym niczym od standardowej, dlatego skupię się na opisaniu wrażeń jakie towarzyszyły zmianie biegów.
Pierwszym elementem zaskoczenia zaserwowanym przez chłopaków z Hondy jest brak dwóch elementów, do których każdy motocyklista jest przywiązany - klamki sprzęgła i dźwigni zmiany biegów. W zamian dostajemy kilka nowych bajerów na kierownicy. Przy lewej manetce mamy przyciski ręcznej zmiany biegów i dźwignia hamulca postojowego. Palce prawej dłoni muszą poradzić sobie z przełącznikiem manual/automat i , pstryczkiem, którym komunikujemy elektronice czy ma być zapięty bieg, czy luz i tryb pracy automatu. Nie da się nie zauważyć olbrzymiej obudowy sprzęgieł, ale tylko bardziej dociekliwi zwrócą uwagę na dodatkowy zacisk hamulcowy na tylnej tarczy połączony z dźwignią hamulca postojowego. Te wszystkie rzeczy pozwalają na jazdę tym sprzętem.
Jak ta jazda wygląda? Mam odruch przyciskania sprzęgła przed uruchomieniem silnika, więc już na początku palce prawej dłoni trafiły w nicość. Drugi raz zdarzyło się to kiedy chciałem przejść procedurę startową rozpoczynaną od zapięcia pierwszego biegu, bo tutaj wystarczy prawym kciukiem przycisnąć przełącznik z literką "D". Efektem będzie lekkie stuknięcie w skrzyni - zupełnie jakbym włączył jedynkę w "normalnym" motocyklu. Ten jednak nie rusza do przodu mimo, że nie trzymam hamulca. Dopiero po dodaniu gazu maszyna rusza do przodu i okazuje się, że moment załączenia napędu został dobrany doskonale.
|
||||||||||||||||||||||||
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym |
Test skutera Honda SH300i w iście "bondowskim" stylu. Zobacz jak miejski pojazd Hondy spisał się podczas naszych jazd. »
O tytuł ulicznego rozrabiaki ubiegają się Aprilia Shiver oraz Triumph Street Triple. Wyposażone w akcesoryjne wydechy maszyny nieźle nastraszyły mieszkańców stolicy. »
Jak się okazało, redaktor Tomek "Zimek" Zimiński w rzeczywistości nazywa się Eustachy Morowiec i prowadzi podwójne życie. Kamery przemysłowe zarejestrowały jego tajne działania, gdy dosiadając Triumpha Rocketa III staje się superbohaterem! »
Suzuki B-King został pokazany podczas wystawy w Tokio w 2001 roku i od razu wzbudził wielkie zainteresowanie. Gdy kilka lat później pojawił się na ulicach, udowodnił że zasługuje na miano "Króla Szos". »
Wideo prezentacja najmocniejszej maszyny z Czech, która swoją potężną jednostką V6 budzi strach i respekt. Niepozorny wygląd FGR'a jest jest tylko ciszą przed burzą. »
REKLAMA