ďż˝roda, 08 Maj 2024 r. Lizy, Stanisława
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
BMW Concept 6 - rzędowy ekolog 01
, źródło: ( ZOBACZ GALERIĘ )
~01-12-2009; 11:23

BMW Concept 6 - rzędowy ekolog

Podczas targów w Mediolanie został zaprezentowany prototypowy model BMW Concept 6. Swoim wyjątkowym wyglądem przyciągał rzeszę odwiedzających, będąc zarazem jednym z najładniejszych motocykli tej wystawy.
Ciąg dalszy...


Wyjątkowo lekka konstrukcja we wszystkich najważniejszych podzespołach uczyniła ją już od podstaw bardzo lekką (głównie za sprawą wydrylowanych wałków i bardzo lekkich korbowodów). Zastosowany układ mas wyeliminował potrzebę stosowania wałka wyważającego i jego podzespołów, co wpłynęło również na obniżenie masy i płynność prowadzenia pojazdu.

Zastosowana w Concept 6 jednostka napędowa swoją formą nawiązuje do dobrze znanego modelu K 1300, w który seryjnie posiada „rzędową czwórkę”. W przypadku nowego modelu nachylenie cylindrów ustawiono pod kątem 55°. Przyczyniło się to do obniżeni środka ciężkości, ale także do lepszego rozmieszczenia masy, tak ważnego elementu dla sportowego stylu jazdy. Innym elementem jest wolna przestrzeń jaką udało się wygospodarować. Poprawiła ona możliwości aerodynamiczne, umieszczając kolektor dolotowy powyżej silnika i zapewniła lepszy profil ramy.

Maksimum precyzyjności, wyrafinowanie i wydajność.
Zaprojektowany i opracowany sześciocylindrowy silnik otwiera nowy rozdział obejmujący precyzyjności, rezerw mocy, wydajności i wyrafinowanej pracy.
Przewidywane osiągi są zbliżone do tych, które oferują jednostki 1,3 litra. W przypadku momentu obrotowego, jego zakres zaliczany jest do tych z wyższego pułapu, nawet w porównaniu jednostkami o wysokim litrażu. Według danych producenta wynosi on 130 Nm i jest dostępny już od 2000 obr./min. Biegnie bardzo linearnie aż do 9000 obr./min czyniąc Concept 6 z pewnością wyjątkowym.



Kompatybilność ze środowiskiem
Prezentowany model BMW swoim motorem zachwyca także w ekologicznym i ekonomicznym aspekcie. Zużycie paliwa jednostki wyposażonej w kompletny system katalityczny jest niższe niż w przypadku tradycyjnych 4-cylidrowców. Zastosowana technologia E-gas (ride-by-wire) dodatkowo przyczynia się do bardziej oszczędnej jazdy, nie rezygnując z możliwości jeżdżenia dynamicznie w całym zakresie obrotów.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

2 komentarzy
Nieźle!  2009-12-02 08:04
~Rudi
Skarbonki bójcie się! :) Podoba mi się.
Mistrzowsko wyglada!  2009-12-01 15:40
~DJTony
Chce go miec!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Kategoria:
Marka:
Model:
Rok:
REKLAMA