�roda, 17 Lipiec 2019 r. Aleksego, Bogdana
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
 
 

Zaloguj się Zasady forum

Forum bikers.pl

wsteczPowrót do kategorii
Nazewnictwo motorów offroadowych i ich typy
przez >> 31.03.2009 18:10
Cross
Sprawa bardzo prosta. Motocykl crossowy nie ma homologacji i jest przeznaczony z założenia do sportu. Maksymalnie odchudzony i maksymalnie mocny, a zarazem poręczny. Coraz częściej fabrycznie przygotowany do jazdy torowej .



Hard Enduro
Motocykl wyczynowy budowany na bazie motocykla crossowego. Przede wszystkim jest on homologowany, ma zmienioną charakterystykę silnika, nastawy zawieszeń i porusza się na innym ogumieniu. Wyczynowy sprzęt przygotowany do Rajdów Enduro.



Soft Enduro (DualSport)
Motocykle te łączą zalety jazdy w terenie i po szosie. Są dużo mniej awaryjne niż motocykle wyczynowe - co jednak łączy się z mniejszą mocą. Są także cięższe z powodu przystosowania do jazdy szosowej. Niestety kosztem użytecznosci na drogach tracą one mocno w terenie. Są jednak dużo tańsze.


Turystyczne Enduro
Sprzęty przygotowane do bardzo długich tras po różnej jakości dragach asfaltowych, szutrowych itp. itd. Technicznie są to motocykle dalekie od powyżej wymienionych, chociaż jest też dużo wspólnych cech. Motocykle te mają dość duży skok zawieszeń, mocny elastyczny silnik, wielozadaniowe opony i długodystantoswą wytrzymałość.


Funduro
Najprościej opisać te motocykle jako lżejsze turystyczne enduro na kołach supermoto. Jednak nie jest to do końca prawdą i opisanie takiego sprzętu jest dość trudne. Jako pierwszy taki motocykl uznano Yamahe TDM. Mocny silnik, dobre hamulce, wyprostowana wygodna pozycja, wysoki prześwit i małe kółka. Ciężko teraz jedna rozróżnić funduro o maszyn sportowo-turystycznych - granice te szybko się zacierają.


Supermoto (Wyczynowe)
Hybryda połowy lat '90. Motocykl crossowy z kołami 17 na szerokich oponach, mocno usztywnione i obniżone zawieszenie, świetne hamulce. Sprzęty takie dają bardzo dużo radości z jazdy i są piekielnie zwrotne. Zawody takowych odbywają się na trochach kartingowych z dołożonymi hopkami i bandami.


Trialówka
Rower z silnikiem? Ciężko opisać coś czym się jeszcze nie jeździło, a bardzo się chce pojeździć Smile. Sprzęty bardzo lekkie do pokonywania piekielnie trudnych terenów. Niby ma to mało wspólnego z jazdą na motocyklu, ale jest szalenie efektowne i trudne. Ostatnio wykorzystuje się trialbike'i do śmigania po mieście

OdpowiedzEdytuj wiadomoœćWszystkie wštki
wsteczPowrót do kategorii
Honda SH300i - Moda na skuter
Test skutera Honda SH300i w iście "bondowskim" stylu. Zobacz jak miejski pojazd Hondy spisał się podczas naszych jazd.  »