Zwyczajem już jest, że Ducati jako pierwsze okrywa karty i dokonuje oficjalnej prezentacji najnowszych modeli dzień przed oficjalnym otwarciem EICMA 2010.
W tym roku prezentacja nowych motocykli marki Ducati została przeprowadzona w teatrze – Carcano Theatre. Pierwsza część spotkania miała na celu podsumowanie ostatnich trzech lat działalności firmy Ducati oraz wyznaczenie nowych celów na kolejne lata. Głos zabierali kolejno Gabriele Del Torchio (Prezydent Ducati) i Claudio Domenicali (Dyrektor Produktów).
Planem bolońskiej firmy było wypuścić w ostatnich trzech latach 11 nowych modeli. Wynik ten zrealizowano, co więcej udało się nawet przekroczyć tę liczbę o jeden model. W kolejnych latach Ducati zapowiedziało dalszy rozwój firmy mimo wciąż niesprzyjającej sytuacji ekonomicznej oraz mocny nacisk na przywiązanie odbiorców do marki. Zaznaczono także, że status „Premium” jakim się szczyci Ducati jest jego mocną stroną i będzie umacniany przez kolejne lata. Wśród wielu ciekawych informacji nie mogło zabraknąć tych związanych z przejściem Rossiego do zespołu Ducati. Tym samym potwierdzono likwidację fabrycznego teamu w WSBK, jednak nie oznacza to usunięcia się Ducati Corse z tej kategorii. Współpraca inżynierów będzie kontynuowana, z tym że obejmie ona prywatne zespoły. Cóż, Vale do najtańszych zawodników nie należy, nie dziwi więc fakt, że trzeba było gdzieś szukać oszczędności.
Druga część spotkania to długo wyczekiwane prezentacje nowych modeli. Na wstępnie podkreślono jak ważny jest zakres bezpieczeństwa dla Ducati, co potwierdziły nowe modele, które wyposażono w technologie zapewniające bezpieczniejsze prowadzenie. Wśród nich znalazł się system kontroli trakcji, który można dostosować w zależności od stylu jazdy oraz system ABS.
Pierwsze na scenę wjechały dwa sportowe motocykle Ducati. Pierwszy to model 848 EVO, a druga 1198 SP. Oba modele są dopracowanymi produktami, które znaliśmy już wcześniej.