|
|||||
|
Zamknij

~07-11-2010; 18:50
EICMA: Triumph na wybiegu w Mediolanie
Triumph wykorzystał swoje pięć minut podczas salonu w Mediolanie i zaprezentował kilka nowych modeli, które mają stać się hitami. Przyjrzyjmy się im bliżej i sprawdźmy czy są one warte uwagi.
Osoby, które miały możliwość przetestowania motocykli Triumph zapewne wiedzą, że są to bardzo dobre maszyny, które pozostają w naszym kraju wciąż mało docenione. Może jest to sprawa słabego marketingu, albo też nieuzasadnionych obaw przed trudną eksploatacją. Bo cenowo maszyny Triumph są konkurencyjne, a i osiągami nie odbiegają znacząco od konkurencji. Tak więc w czym tkwi problem tej niedocenionej marki?
Problemów z dostrzeżeniem tej firmy nie mieli Włosi, który tłumnie okupowali wszystkie wystawione modele jednośladów podczas tegorocznego salonu EICMA. Podzielone na cztery sektory stoisko (Adventure, Sport, Naked, Cruiser) miało wiele do zaoferowania zwiedzającym.
Nas zaciekawiły tegoroczne nowości, czyli modele: Tiger 800 i Tiger 800 XC, Speed Triple, Daytona 675R oraz Sprint GT.
Pierwszy pod lupę wskakuje nowy Tiger 800 (XC), którego poznawaliśmy w szczątkowych informacjach przez ostatnie kilka miesięcy. W Mediolanie mogliśmy go w końcu sami obejrzeć w obu wersjach, drogowej oraz terenowej (XC). Te adventure bike wagi średniej otrzymał trzycylindrowy silnik chłodzony cieczą o pojemności 799cc. Moc jaką oferuje to 95 KM (70kW) przy 9300 obr./min i moment obrotowy 79 Nm przy 7850 obr./min.

Napęd przekazywany jest za pomocą sześciostopniowej skrzyni biegów. Rama została oparta na konstrukcji kratownicowej z rur stalowych, wahacz jak przystało na nowoczesną konstrukcję wykonano z aluminium. Oba modele wyposażono w hamulce firmy Nissin. Z przodu są dwie tarcze o średnicy 308mm z dwutłoczkowymi zaciskami, a z tyłu mamy do dyspozycji jedną tarczę o śr. 255mm z jednotłoczkowym zaciskiem. Opcjonalnie motocykle można wyposażyć w system ABS. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 19l.
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
||
![]() |
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym |
Stojący na parkingu F800GS przyciąga wzrok smukłą, trochę żylastą linią. Widać, że jest poważnym zawodnikiem, z całym bagażem doświadczeń jaki niesie ze sobą seria GS. »
11-03-2012;Zobacz
Karbonowy Mansory ma silnik V2 o mocy 160 KM, do setki rozpędza się w 3.3 sekundy, a wszystko to przy symbolicznej masie wynoszącej 340 kg. »
02-03-2012;Zobacz