Piďż˝tek, 17 Maj 2024 r. Brunona, Sławomira
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Triumph Thunderbird - Grzmot Albionu_01
autor: ( ZOBACZ GALERIĘ )
~25-02-2010; 12:18

Triumph Thunderbird - Grzmot Albionu

Czy cruiser może dysponować doskonałą charakterystyką prowadzenia? Inżynierowie z Hinckley postanowili udowodnić tą tezę nowym modelem Triumph Thunderbird.

Jeżeli chodzi o cruisery dla osób początkujących to Triumph ze swoim Bonneville America oraz Speedmasterem ma ten sektor całkiem nieźle obsadzony- obydwa wymienione modele całkiem nieźle sobie radzą nie tylko na bardzo ważnym rynku amerykańskim, ale także w Europie. Odnoszą sukces z dwóch głównych powodów.

Po pierwsze są niezwykle przyjazne w prowadzeniu co zwiększa ich atrakcyjność w oczach stosunkowo niedoświadczonych kierowców. Drugą przyczyną jest ich wygląd, łączący styl cruiserów z bardzo specyficznymi charakterystycznymi cechami przynależnymi jedynie Triumphom. Nie chodzi o dwucylindrowy, rzędowy silnik lecz o sposób w jakim jego wygląd został wkomponowany do tych nowoczesnych jednostek.

Nawiązanie do tych mniejszych motocykli jest tutaj o tyle ważne, że Triumph planuje zasadzkę w celu usidlenia ich właścicieli. Kiedy będą chcieli przesiąść się na coś większego przedstawiciele z Hinckley mają nadzieję, że nie będzie to Harley-Davidson tylko właśnie nowy Thunderbird, który zapewni im wszystkie te cechy jakie polubili na mniejszych maszynach. Potężny, posiadający ponad 2 litrowy silnik, Rocket III nie radzi sobie tak dobrze jak zakładano. Głównie dla tego, że wbrew powszechnemu przekonaniu, okazało się iż w Ameryce nie zawsze „większe” znaczy „lepsze”. Najlepiej sprzedają się cruisery z silnikami od 1.4 do 1.8 litra. Ponadto okazuje się, że trzeba mieć jednak dwa, a nie trzy cylindry. Istnieją jednak równie mocne podejrzenia wskazujące, że to nie rozmiar ani liczba cylindrów spowodowały, iż Rocket nie rzucił świata na kolana. Wiele osób wini za to jego wygląd…

Triumph otwarcie przyznaje, że nowym Thunderbirdem wypowiada wojnę Harley-Davidsonowi. W tym celu zatrudniono kalifornijskiego konstruktora, Tim Prentice’a, z wyraźnym zadaniem ataku na pozycję amerykańskiego producenta. Prentice był odpowiedzialny za wygląd maszyny, a inżynierowie zadbali aby pojemność silnika wpisywała się w obowiązujące, Harleyowskie trendy (1597cc Triumpha do 1584cc maszyn z Milwaukee). Design w sposób zasadniczy nawiązuje do cruiserowej tradycji z wysuniętym do przodu widelcem, długim zbiornikiem paliwa oraz nisko umieszczonym siedzeniem.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

2 komentarzy
Cena (1) 2010-02-27 14:43
~Rudi
A orientuje się ktoś ile takie cacko kosztuje?

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA