Sobota, 04 Maj 2024 r. Floriana, Moniki
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Honda 3R-C
~02-03-2010; 11:58

Elektryczny trójkołowiec od Hondy

Podobnie jak wiele innych firm z szeroko pojętej branży motoryzacyjnej, również Honda pracuje nad pojazdami elektrycznymi. Do nich bowiem ma należeć przyszłość…

Na wystawie samochodowej w Genewie swój światowy debiut będzie miał rewolucyjny pojazd koncepcyjny 3R-C Hondy. Po raz pierwszy w Europie zaprezentowany zostanie także koncepcyjny model EV-N.

Oba pojazdy, zarówno trójkołowy, bezemisyjny, jednoosobowy 3R-C, jak i miejski EV-N, czerpią z doświadczenia Hondy w dziedzinie budowy pojazdów elektrycznych.

3R-C

Ten rewolucyjny, akumulatorowy pojazd elektryczny to zapowiedź indywidualnych, miejskich rozwiązań transportowych przyszłości. Elektryczny akumulatorowy układ napędowy zamontowano nisko na trójkołowym podwoziu. Gwarantuje to obniżony punkt ciężkości, a w związku z tym większą stabilność toru jazdy i bardziej przewidywalne zachowanie na drodze.

3R-C posiada osłonę nad kabiną kierowcy, która chroni ją, gdy pojazd stoi zaparkowany, a podczas jazdy spełnia rolę ochrony przeciwwietrznej fotela kierującego, który umieszczono tuż nad ziemią.

Wysoko poprowadzona linia boczna nadwozia zapewnia odpowiedni poziom bezpieczeństwa, ograniczając ryzyko urazów podczas zderzenia bocznego oraz zapewniając lepszą ochronę w czasie niepogody. Kierujący ma przed sobą zamykany schowek, w którym bezpiecznie może przechować bagaż lub inne przedmioty. Konstruktorzy 3R-C stworzyli elastyczną osłonę górnej części tułowia, która zapewnia wyższy komfort podróży i ma za zadanie chronić kierującego w czasie złej pogody.

Koncepcyjny 3R-C jest dziełem europejskich projektantów, pracujących w ośrodku badań i projektów Hondy w Mediolanie.

EV-N

Pojazd koncepcyjny EV-N, poprzednio prezentowany jedynie na Salonie Motoryzacyjnym w Tokio, w Genewie będzie miał swoją europejską premierę.

EV-N to akumulatorowy, elektryczny model studyjny, który odwołuje się do idei małego pojazdu miejskiego, jakim był N360 z 1967 roku. Na dachu tego koncepcyjnego auta konstruktorzy zainstalowali panele słoneczne produkowane przez Hondę, które pozwalają ładować akumulatory w czasie postoju. Po wewnętrznej stronie drzwi umieszczono dwa urządzenia transportowe U3-X Hondy. Dwudrzwiowy pojazd koncepcyjny EV-N, przeznaczony głównie do użytku miejskiego, wyposażony jest w niewielki silnik elektryczny oraz zespół akumulatorów litowo-jonowych.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

3 komentarzy
Chce to... (1) 2010-03-03 23:46
~Barry
...do testu P
Ja już się piszę!  2010-03-02 12:27
~Rudi
:)

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA