Niedziela, 05 Maj 2024 r. Ireny, Waldemara
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
GG Quad WMC_01
, źródło: Wiadomości Motocyklowe
~22-03-2009; 09:18

Adrenalina po szwajcarsku

Kraj, który od zawsze zachowywał neutralność wyprodukował prawdziwą broń uliczną. Ma cztery koła i dość niecodzienny wygląd, przy tym jest bardzo, bardzo szybki.
Ciąg dalszy...


    Nie ma się czemu dziwić. GG Quad wygląda tak, że zwróciłby na siebie uwagę nie tylko w Polsce ale również na najbardziej ekskluzywnej ulicy w Monaco. Przednia owiewka połączona z ewidentnie sportowym niskim podwoziem tworzy futurystyczno technologiczne dzieło sztuki. Kiedy zatrzymaliśmy się w celu zrobienia zdjęć pojazd wkrótce został otoczony przez tłum gapiów, którzy coraz odważniej zaczęli zadawać pytania dotyczące GG Quada.


Panie, a ile to poleci?
Takie pytanie zadawane jest najczęściej. Krótka odpowiedź brzmi: nam udało się „rozkulać” do wskazywanych 205km/h. Ale tak naprawdę nie chodzi tutaj o prędkość maksymalną. Z założenia GG Quad nie ma być maszyną typu dragster ale zaawansowaną konstrukcją do dynamicznego pokonywania krętych dróg. Dlatego w porównaniu z resztą GG Quada sam silnik jest najmniej imponujący. Wybór jednostki napędowej BMW ma niewątpliwe zalety. Silniki te są bardzo wytrzymałe a dwucylindrowa charakterystyka boxera nadaje się idealnie do czterokołowego pojazdu. Jakie wady? Jeżeli w ogóle to stosunkowo niska moc. Biorąc pod uwagę, że GG Quad waży 375kg 95KM nie wydaje się być wartością porażającą. Opcjonalny układ wydechowy podnosi ja do 100KM ale tak naprawdę nie ma to takiego znaczenia. To co jest ważne to bardzo przyzwoita wartość momentu obrotowego, która przy 5500 obr./min wynosi niemalże 100Nm. To powoduje, że kiedy GG Quad przyspiesza ciężko się utrzymać za jego kierownicą. Maszyna „idzie z dołu” z takim przekonaniem, że mogłaby wyciągnąć Titanica z głębin oceanu. I tutaj zaczyna się prawdziwa opowieść o wrażeniach jakie dostarcza ów szwajcarski mechanizm. Wystarczy skręcić kierownice i odkręcić gaz żeby maszyna kręciła bąki na asfalcie. Reakcja i kontrola manetki gazu jest przyzwoita co po chwili ćwiczeń pozwala na wyjątkowo efektowne manewry na parkingu.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA