Sobota, 18 Maj 2024 r. Alicji, Eryka
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Honda Twin Africa 1200; Prawda czy fałsz?
~14-06-2010; 23:04

Honda Africa Twin 1200; Prawda czy fałsz?

Z całą pewnością możemy już powiedzieć, że nastała moda na posiadanie w swojej ofercie dużego uterenowionego motocykla. Po BMW i KTM'ie nadeszła pora na Yamahę. A ja już teraz czekam na ruch Hondy.

Wszystko zaczęło się dość niewinnie od wprowadzenia przez firmę KTM i BMW do swojej oferty uterenowionych turystów o dużej pojemności. Oba modele tych marek na przestrzeni lat zdobyły uznanie i szacunek wielu motonitów, którzy wybierali te maszyny do swoich bliższych i dalszych podróży, gdzie żaden inny jednoślad nie był by w stanie dotrzeć. Przyszła pora na to, by także inni producenci włączyli się do walki o tych klientów.

BMW R1200GS w bardzo krótkim czasie stał się niemal kultowym modelem, który jest w stanie przejechać trasę dookoła świata co udowodnili Ewan McGregor i Charley Boorman. Dobre wykonanie, ponad przeciętne osiągi i ciekawy wygląd sprawiły, że „duży GS” znalazł szerokie grono odbiorców.
W przypadku KTM Adventure historia wygląda nieco inaczej. Swoje światowe podboje model ten rozpoczął od zawodów motorowych. Startując w poszczególnych Rajdach Dakar stał się wzorem, którego żadna z firm nie była w stanie doścignąć.




W tym roku Yamaha zaprezentowała nowy model XT1200Z Super Ténéré, który jest spadkobiercą linii znanej sprzed lat. Wskrzeszona „Tenerka” swoimi osiągami ma przewyższać konkurentów, a pełną opcją dostępną już w standardzie i umiarkowaną ceną ma ich wręcz zawstydzić.


Wśród Wielkich nieobecnych jest wciąż Honda i Suzuki. O ile Suzuki nie garnie się do tego towarzystwa, to Honda ma w tym temacie pewne zaległości. XRV Africa Twin swój debiut miał pod koniec lat osiemdziesiątych. Produkowany do 2002 roku motocykl przechodził jedynie drobne modyfikacje. Nikogo nie dziwiły przebiegi tych modeli na poziomie 100 tys. km. Wszystko wskazuje na to, że Honda pracuje nad wskrzeszeniem tej linii, która zgodnie z pogłoskami także będzie napędzana silnikiem o pojemności 1200cc. Inna plotka mówi, że będzie to motor przejęty z obecnego modelu VFR, co wydaje się odważną tezą.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

1 komentarzy
jesli tak bedzie wygladac to fajna  2010-06-15 10:47
~Andrew23
ale cos czuje, ze GSa to jeszcze dlugo nikt nie pokona.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA