ďż˝roda, 08 Maj 2024 r. Lizy, Stanisława
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Rajd Dakar motocykl Orlen Team
~18-06-2010; 14:24

Dakar 2011: zmiany w przepisach, nowe trasy

W czwartek w Centrum Olimpijskim w Warszawie odbyła się konferencja, w której wzięli udział organizatorzy Rajdu Dakar, zawodnicy Orlen Teamu: Krzysztof Hołowczyc, Jacek Czachor, Marek Dąbrowski i Jakub Przygoński, Rafał Sonik z ATV Polska i dziennikarze.
Ciąg dalszy...


Motocykle: 450cc dla wszystkich
Zmiany wprowadzone w edycji 2010 będą kontynuowane w kategorii motocykli. Perspektywa stawki składającej się z motocykli o maksymalnej pojemności 450cc skłoniła kilku konstruktorów do zwiększenia zaangażowania w rajd.

- Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, od roku 2011 zawodnicy z listy Elite A.S.O. będą zobowiązani do jazdy pojazdami z silnikami o pojemności nie większej niż 450cc.
- Dopuszczalna liczba silników to 3.
- Pozostali zawodnicy mogą swobodnie wybrać typ motocykla.
- W rajdzie Dakar 2012 wszyscy uczestnicy będą musieli jechać na motocyklach z silnikami o pojemności 450cc.


Samochody: lepsza równowaga między dieslami a benzynówkami
W 2010 roku A.S.O. postanowiła zwiększyć średnicę zwężki w silnikach benzynowych do 34 mm. Cel tej zmiany był jasny: zrównać szanse pomiędzy silnikami benzynowymi oraz dieslami. W rajdzie Dakar 2011 wszyscy kierowcy wszystkich zespołów (zarówno zawodowcy jak i amatorzy) będą mogli skorzystać z tej regulacji.

Ponadto zespoły używające pojazdów napędzanych silnikami benzynowymi będą mogły zastosować sześciobiegowe skrzynie, w przeciwieństwie do zespołów fabrycznych wykorzystujących silniki Diesla, które w dalszym ciągu muszą korzystać ze skrzyń pięciobiegowych.

Nawigacja: priorytet dla książki drogowej
Od kilku lat organizatorzy Dakaru wprowadzają zmiany mające na celu ograniczenie wykorzystania systemów GPS i przeniesienie nacisku na nawigowanie za pomocą książki drogowej - umiejętności nawigacyjne są bowiem esencją rajdów cross-country. W 2011 roku zmiany dotyczą nawigowania do punktów kontrolnych (WPM). W ubiegłych latach zawodnicy byli prowadzeni przez GPS, gdy znaleźli się w odległości 3 kilometrów od way-point. W 2011 roku dystans ten zostanie skrócony do 400 metrów.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

2 komentarzy
moze klub kibica? (1) 2010-06-18 18:09
~mleq
chetnie sie wybiore w okolice Cordoby w tym czasie! Kto ze mna pokibi ...

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA