Wtorek, 14 Maj 2024 r. Bonifacego, Macieja
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Honda VFR1200F - ultraszybki maratończyk  01
autor: ( ZOBACZ GALERIĘ )
~21-06-2010; 11:45

Honda VFR 1200 F - ultraszybki maratończyk

Kręcenie silnika do czerwonego pola pozwala na uzyskiwanie ostrych przyspieszeń na każdym biegu. Póki nie odpuścimy gazu, nie będziemy wiedzieć jak szybko jedziemy, tak szybko zmieniają się cyfry na prędkościomierzu.


Pierwsza Honda VFR pojawiła się w latach 80. Po wcześniejszych niepowodzeniach z silnikami V4 udało się stworzyć motocykl z trwałą jednostką napędową i dobrymi właściwościach jezdnymi. Te cechy wraz z charakterystycznym gwizdem generowanym przez koła zębate napędzające wałki rozrządu towarzyszyły kolejnym modelom. W roku 2002 gwizd zniknął ze względu na wprowadzenie łańcuszków rozrządu, ale wysoka jakość wykonania, jednoramienny wahacz będący kolejnym (od roku 1990) wyróżnikiem tego modelu i wygodna pozycja kierującego pozostały niezmienione. Pojawił się wtedy także system VTEC i kontrowersyjne szarpnięcie przy przekroczeniu pewnych obrotów.


Na przestrzeni lat kolejne modele VFR pojawiały się rzadko, ale zawsze były i są nadal cenione przez motocyklistów, którzy niechętnie pozbywają się tych pojazdów. Te ostatnie jeśli zadbane wytrzymują przebiegi znacznie przewyższające średnie ze świata motocykli. Rok 2010 przyniósł jeden z najbardziej oczekiwanych nowych motocykli. Po rozgrzaniu atmosfery przez wcześniejszą prezentacje konceptu V4 w końcu został zaprezentowany model VFR1200F. Zupełnie nowy model, który z poprzednimi motocyklami łączy nazwa i pewne główne cechy. Jest to jednak motocykl w całości zaprojektowany na nowo.


Zanim przejdę do zanudzania Was swoimi odczuciami jakie towarzyszyły testowaniu tego motocykla chciałbym zaznaczyć jedną i moim zdaniem dość istotną kwestię. Od kilku lat posiadam VFR800, więc poniże słowa są w większości odczuciami subiektywnymi. Jeśli będę wyrażał opinie obiektywne, to wyraźnie to zaznaczę. Jest to zatem test motocykla z perspektywy zadowolonego użytkownika jednego z poprzednich modeli VFR.

 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

9 komentarzy
VFR 1200-jaka powinna byc (1) 2010-06-29 22:02
~Diego
Powinna mieć taki sam silnik jak zębata 800,powiększony do 1200 ccm i większy ...
Motocykl bez duszy! (1) 2010-06-21 23:10
~Casper
Szkoda, że obecne "twory" nie mają tego czegoś. Najważniejsze by spełniał ...
Wygląda kosmicznie no i chyba nienajgorzej się prowadzi (1) 2010-06-21 22:50
~Krzys
chciałbym się przejechać tym potworkiem. szkoda że nie ma takiej opcji
Sprzęt piękny, ale duch VFR zaginął (1) 2010-06-21 17:51
~ron
Brawo za materiał!
Piękna i bestia w jednym.  2010-06-21 16:11
~Andrew23
albo inaczej "Wilk w owczej skórze". Genialny sprzęcik, chciałbym go mieć, ...

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA