Czwartek, 13 Sierpieďż˝ 2020 r. Diany, Hipolita
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
BMW S1000RR - idealny supersport_01
, źródło: ( ZOBACZ GALERIĘ )
~16-05-2011; 11:36

BMW S1000RR - idealny supersport ?!

Większość dziennikarzy, która miała możliwość przetestowania nowego BMW S1000RR nie szczędziła mu słów uznania. Nowe dziecko monachijskiego producenta w końcu dotarło także do naszej redakcji.

Bawarska fabryka motocykli jeszcze niedawno kojarzona była głównie z dużymi maszynami, które świetnie nadawały się do turystki i miały silniki typu bokser. Przedstawiciele tej firmy twierdzili nawet, że nie ma sensu budować motocykli o mocach większych niż sto koni mechanicznych...

Czas jednak biegnie nieubłaganie i w BMW pojawiło się chyba nowe pokolenie marketingowców i inżynierów. Nie dość, że pierwsi stwierdzili, że trzeba rozszerzyć ofertę o kolejne typy motocykli, to drudzy postanowili zbudować typowego sporta, lepszego niż Japończycy. Tak pewnie powstał nowy niemiecki superbike o symbolu S1000RR.



Jak im to wyszło? Jeśli chodzi o aparycję, to niewielu pozostanie obojętnych. O ile tył motocykla z ładną diodową lampą i krótkim tłumikiem zwykle się podobają, to patrząc na przód niektórzy będą mieli mieszane uczucia. Wszystko to za sprawą braku symetrii. Mamy dwie różne lampy, dwie różne boczne owiewki. Ogólnie motocykl nie przypomina innego bmw i gdyby oznaczyć go logo Suzuki czy Kawasaki nikt nie miałby z tym faktem problemu.
Nasi zachodni sąsiedzi chcąc zbudować motocykl lepszy niż Japończycy pewnie opracowali kilka koncepcji stylistycznych i dwie z nich w pewnym momencie pozostały do wyboru. W pewnym momencie jeden z nich, powiedzmy jakiś Hans popatrzył na motocykle dalekowschodniej konkurencji i przeklął wypowiadając sławne "scheiße". Jeden projekt był z przodu łudząco podobny do Yamahy, drugi do Kawasaki. Cały zespół odpowiedzialny za design popełniłby w tym momencie seppuku (gdyby byli Japończykami). Rozważali samobójstwo przez przejedzenie, ale nagle Ulrich wpadł na genialny w prostocie pomysł połączenia dwóch projektów, aby uzyskać coś niepowtarzalnego...

Projektowanie innych elementów poszło Bawarczykom dużo lepiej. Mając na celu zbudowanie świetnego sportowego motocykla opracowali świetne zawieszenia, ostre i wyjątkowo skuteczne hamulce, a kierowca jest wręcz zmuszany do przyjęcia pozycji rodem z toru wyścigowego.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

7 komentarzy
Ale wydech seryjny beznadziejny!  2010-09-20 13:15
~Micke
Moto wypass, chetnie bym przetestowal na wlasnej skorze by porownac do ...
Może jakieś porównanie?  2010-08-23 10:43
~elover
fajnie by było jakbyście zrobili porównanie litrów z tą bmką. materiał ...
BMW fajne jest :)  2010-08-22 19:33
~adamek
Panowie chyba w stronę Top Gear idą? dobry kierunek!!!
Ot kilka slow uznania :) (2) 2010-08-22 10:46
~Rumcajs
Fajny material, lekki i przyjemny :) Gdzie byla krecona recenzja?
Doskonała maszyna!  2010-08-21 19:08
~ron
Może i nie jest najpiękniejszy, ale jak to musi jeździć...

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA