�roda, 15 Maj 2024 r. Nadziei, Zofii
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Aprilia RSV4 Factory APRC SE
~05-10-2010; 16:11

Intermot: Aprilia RSV4 Factory APRC SE

Aprilia Performance Ride Control to największe osiągnięcie włoskiego producenta w ostatnim czasie, które ma zdeklasować rywali w przyszłorocznych mistrzostwach, ale nie tylko...


Tegoroczny sukces Maxa Biaggiego w WorldSuperbike nie wziął się z powietrza. Ogromna zasługa przypada także zespołowi Aprilia Racing Team, która wróciła do ścigania się w tej klasie z nowym modelem RSV4. Współpraca ta zaowocowała także w innym kierunku. Opracowano nowe rozwiązania technologiczne, które upchnięto do 2011 Aprilia RSV4 Factory APRC SE.

Znajdziemy w niej Aprilia Performance Ride Control, czyli: inteligentną kontrolę trakcji, system niwelujący uślizgi i odrywanie sie przedniego koła, system wspomagający start oraz quick shifter. Zwieńczeniem jest malowanie motocykla, nawiązujące do barw fabrycznego teamu, mniejszy wydech, ciaśniejsze przełożenia biegów oraz opony Dunlop opracowane specjalnie do tego modelu.

ATC: jest jednym z najwspanialszych rozwiązań jakie opracował zespół Aprilii. Ten w pełni innowacyjny system kontroli trakcji został od podstaw wymyślony przez włoską firmę. Jego zadaniem jest pomóc zawodnikom odnosić jeszcze lepsze czasy okrążeń. System połączony jest z systemem operującym rollgaz (Ride By Wire). System nie tylko zapobiega niepotrzebnym uślizgom tylnego koła, ale także pozwala kierującemu kontrolować uślizgi podczas wychodzenia z zakrętów w zależności od kąta pochylenia motocykla oraz stopnia odkręconego gazu.

Obsługa jest bardzo prosta. Jego uruchomienie odbywa się z panelu menu i oferuje 8 różnych ustawień. W momencie gdy ATC jest włączona, kierujący może zmieniać ustawienia w dowolnym czasie za pomocą joysticka, który umiejscowiono po lewej stronie kierownicy. Dzięki temu może ustalać program w zależności od stanu opon, nawierzchni itp bez zamykania przepustnicy.
15:53:19
Innym niesamowitym osiągnięciem Aprilii jest zdolność "uczenia" się systemu. Obecne systemy kontroli trakcji są zaprogramowane pod jeden rozmiar i typ opon. Ten przedstawiony przez Aprilię pokonał tę barierę. Aktywowana przez zawodnika procedura umożliwia naukę promienia opony i ustawień przełożeń motocykla dla zoptymalizowania ATC
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA