Poniedzia�ek, 20 Maj 2024 r. Bazylego, Bernardyna
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Triumph Thruxton 900 - współczesny klasyk 01
, źródło: ( ZOBACZ GALERIĘ )
~07-04-2011; 21:54

Triumph Thruxton 900 - współczesny klasyk

Pasja do motocykli może przejawiać się na różne sposoby. Jedni kochają zawrotne prędkości, inni weekendowe przejażdżki, jeszcze inni uwielbiają spędzać każdą wolną chwilę dłubiąc przy w garażu przy swoim wiekowym rumaku.
Ciąg dalszy...


Pierwsza przymiarka i wszystko jasne. Thruxton 900 wymusza pochyloną pozycję, która jest typowo sportowa dla tamtych, jak i obecnych czasów. Dopiero po dalekim cofnięciu swojego zadka kierujący pozna uroki sportowego klasyka. Na tym kończą się archaiczne nawiązania, bowiem silnik, hamulce oraz zawieszenie są jak najbardziej współczesne. Motor o pojemności 865 ccm jest chłodzony powietrzem, posiada wtrysk paliwa i dysponuje mocą prawie 70 KM (51 kW) przy 7400 obr./min oraz momentem obrotowym na poziomie 69 Nm / 5800 obr./min. Takie osiągi w zupełności wystarczają do jazdy Thruxtonem, powiem więcej momentami go przewyższają. Pięciostopniowa skrzynia biegów działa zaskakująco precyzyjnie i nie budzi zastrzeżeń.

Pewnego przyzwyczajenia wymaga sam sposób prowadzenia. Wymaga on zdecydowanie więcej siły. Można to porównać do jazdy autem bez wspomagania. Jeśli jednak to opanujemy, każdy pokonany zakręt będzie prawdziwą radością.



Malkontenci mogą nieco narzekać na zawieszenie, które nie w pełni pozwala wyczuć pracę pojazdu, dla marudnych jest podstawowa regulacja. Z przodu i z tyłu mamy możliwość zmiany napięcia wstępnego. Przeciętne są także dwutłoczkowe zaciski z przodu, które kooperują z 320mm tarczą, podobnie jak zaciski działające na 255mm tarczę tylną. Wszystko to jednak ma przy Thruxtionie pewien urok, który sprawia, że te niedogodności idą na dalszy plan.

Obecna cena tego klasyka wynosi jedyne 36.900 pln. Dodatkowo firma Triumph oprócz gotowego jednośladu przygotowała w swojej ofercie ciekawą listę dodatków, które uczynią Thruxtona jeszcze lepszym i bardziej wyjątkowym.

Triumph Thruxton zrobił duże wrażenie na całej redakcji. Wszystko dzięki prostocie i smakowi z jakim wykonano motocykl. Nie znajdziesz w Thruxtonie 900 takich luksusów, jak podgrzewane manetki, ABS czy wyświetlacz LCD, bo nie o to chodzi w nim chodzi. Nigdy nie będzie to główny środek komunikacji Kowalskiego, ale również nie tędy droga. Na jego zakup zdecyduje się tylko ktoś z sercem prawdziwego motocyklisty, dla którego jego wady nie będą w ogóle istniały. Sam uwielbiam ten motocykl, ale to jeszcze nie ten moment w moim motocyklowym życiu.

ZOBACZ OPIS TECHNICZNY 







poprzednia 1 2 następna

 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA