Pi�tek, 10 Maj 2024 r. Antoniny, Izydora
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Uwaga! Jestem na drodze.
~19-04-2009; 22:05

Uwaga! Jestem na drodze

Stałeś się posiadaczem skutera. Jest piękny, nowy. Chciałbyś jak najszybciej wsiąść na niego i ruszyć przed siebie? Powiemy ci jak bezpiecznie stać się uczestnikiem ruchu drogowego nie narażając siebie i innych na niebezpieczne kolizje, a nawet wypadki.
Jazda skuterem bez wątpienia wiąże się z przyjemnością dostarczając nam pozytywnych emocji. Przyjemność jazdy jednośladem to jedna strona medalu. Druga strona to  bezpieczeństwo, lub  niebezpieczeństwo, wynikające z faktu poruszania się w ruchu ulicznym pośród innych pojazdów i innych uczestników tego ruchu. Napisano już kilka książek, niezliczoną ilość artykułów na ten temat, ale niewątpliwie bez względu na kraj wydania, język napisania i kulturę mówienia wszyscy powtarzać musimy jak mantrę: „BEZPIECZEŃSTWO PRZEDE WSZYSTKIM”. Pamiętać musimy o nadrzędnej zasadzie, że priorytetem dla nas nie powinno być jak najszybsze dojechanie do celu, jak najdłuższa trasa pokonana bez odpoczynku tylko to, abyśmy osiągnęli cel podróży bezpiecznie, nie ponosząc przy tym nawet najmniejszych strat na ciele i duchu.

Podstawowa zasada jest bardzo prosta do opisania :

Najlepsi kierujący jednośladem jeżdżą defensywnie, kontrolują pojazd, potrafią zapanować nad sytuacją i dlatego cieszą się z relaksu, jaki daje im jazda. Kierowca jeżdżący defensywnie nieustannie obserwuje drogę. Potrafi nie tylko odczytać sygnały ostrzegające o zbliżającym się niebezpieczeństwie, lecz także odruchowo na nie reagować tak, by uniknąć niepotrzebnego ryzyka. Skuter  jest pojazdem, którego kierowca i pasażerowie w szczególny sposób są podatni  na obrażenia. Między innymi dlatego, że ciężka z reguły maszyna podparta jest na dwóch płaszczyznach  o niewielkiej powierzchni. Często fakt ten stwarza zagrożenie w przypadku utraty stateczności, chociażby przez uślizg jednego z kół, co może skończyć się twardym lądowaniem na ziemi. Oznacza to  konieczność i umiejętność utrzymania równowagi, umiejętność prowadzenia skutera na prostych odcinkach, wchodzenia w zakręty oraz manewrowania skuterem przy niewielkich prędkościach. Tak więc kluczem jest płynna jazda. Płynna kontrola przepustnicy, płynne hamowanie i jeszcze płynniejsze wchodzenie w zakręty. Jeśli nauczysz się płynnie kontrolować skuter, poczujesz się pewnie przy każdej jeździe, podczas zakrętów czy na prostym odcinku.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA