Sobota, 18 Maj 2024 r. Alicji, Eryka
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Romet Ogar_WMC_01
, źródło: Wiadomości Motocyklowe
~05-05-2009; 22:49

"Ogary poszły w las"

Nazwa Romet wyróżnia się spośród wielu obco brzmiących nazw chińskich producentów budząc jednocześnie większe zaufanie u polskich klientów. Na korzyść dla firmy działają również historia i powracające wspomnienia o pojazdach marki Romet sprzed wielu lat.

Firma Romet Motors należy obecnie do przedsiębiorstwa Arkus & Romet Group. Po wskrzeszeniu marki w roku 2006 wszelkie podzespoły do pojazdów produkowali chińczycy, jednak ostatnio produkcja jednośladów została przeniesiona z Chin do Polski. Obecnie w ofercie Rometa znajdziemy niewielkie motocykle, quady, liczne skutery i motorowery. Wśród nich znajduje się jeden z najtańszych jednośladów dostępnych na naszym rynku – Romet Ogar 900.

Napędzany czterosuwową jednostką o pojemności 50ccm motorower wygląda dość nowocześnie. Połączono tu modne obecnie, smukłe kształty owiewek z klasycznym wyglądem stalowych, szprychowanych obręczy kół. Ładnie prezentuje się też oświetlenie Ogara, które zaprojektowano z gustem i wyczuciem stylu. Na kokpicie znalazł się prędkościomierz, wskaźnik poziomu paliwa, podstawowe kontrolki oraz ciekawostka – wyświetlacz biegu, na którym w danej chwili jedziemy. Niestety wadą wszystkich skuterów na dużych kołach, a zatem również i tego motoroweru jest brak miejsca na duży schowek pod siedzeniem. W przypadku Ogara 900 zmieścimy tam jedynie zestaw podstawowych narzędzi. Jeśli kogoś w skuterach denerwuje przestrzeń między siodłem, a kierownicą, czyli charakterystyczna „podłoga”, tutaj ma wyjście alternatywne – ciekawe wypełnienie środkowej części pojazdu. Zabieg ten dodatkowo wysmukla linię nadwozia. Pozycja za kierownicą jest stosunkowo wygodna, wyższe osoby mogą na długim siedzeniu przesunąć się do tyłu dostosowując odległość od kierownicy do swoich oczekiwań. Ogar wyposażony jest w centralną i boczną podstawkę – ta druga posiada czujnik uniemożliwiający pracę silnika, gdy tylko jest ona rozłożona.

Przed uruchomieniem zimnego silnika musimy pamiętać, że motorower ten nie jest wyposażony w automatyczne ssanie – włączamy dźwigienką na kierownicy. Dźwięk pracy silnika jest bardzo przyjemny dla ucha. Czterosuwowa jednostka pracuje równo i bardzo cicho. Przeniesienie napędu odbywa się za pośrednictwem 4-stopniowej skrzyni biegów. Przy pierwszym ruchu manetką napotykamy na pewne opóźnienie. Podobnie jest podczas jazdy, kiedy to silnik minimalnie spóźnia się na wydawane mu komendy. Po chwili jednak można się do tego przyzwyczaić. Samo rozpędzanie się Ogara jest dosyć równomiernie w pełnym zakresie prędkości i jak na tą pojemność nie można mu w tej kwestii niczego zarzucać.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA