Sobota, 18 Maj 2024 r. Alicji, Eryka
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
BMW S 1000 RR_10
~11-05-2009; 13:10

BMW S1000RR - w całej okazałości

Może i nowe BMW S1000RR nie odnosi jeszcze wielkich trumfów w Mistrzostwach World Superbike, jednak dopiero co zaprezentowane zdjęcia i specyfikacja techniczna wersji drogowej świadczy o tym, że będziemy mieli do czynienia z prawdziwym monstrum.
   Długie i mozolne prace, prowadzone także przy udziale Troya Corsera i Rubena Xausa nad nowym modelem BMW S1000RR sprawiły, że firma ta jest już w pełni gotowa do wydania na świat nowego, dorgowego Superbike'a. Motocykl wyposażono w najnowocześniejsze i najbardziej zaawansowane technologie, które nigdy wcześniej nie były tak rozwinięte w żadnym z motocykli. Wszystko ściśle ze sobą powiązane w taki sposób, by nie przeszkadzało kierowcy w czasie jazdy, jednak nieustannie dbało o jego komfort i bezpieczeństwo.

Na miejsce swojej prezentacji firma BMW wybrała legendarny tor Monza Racing, na którym to przeprowadzono sesję fotograficzną z udziałem premierowego modelu S1000RR.

Po pierwsze, moc silnika – 193 KM (pierwsze badania potwierdziły 182 KM na tylnym kole) sprawia, że nowy model BMW stanie się jedną z najmocniejszych „litrówek” oferowanych na rynku. Ogłoszona przez BMW masa pojazdu gotowego do drogi ma wynosić 206,5 kg lub 183 kg na sucho. Stanowi to dobry wynik, jednak wśród konkurentów jest parę lżejszych maszyn. Produkcję głowic cylindrów oparto na tajemniczej technologii, która pozwala na osiąganie wysokich zakresów obrotowych. Rozwiązania te zapożyczono z technologii jaka stosowana jest w bolidach Formuły 1. W przypadku maszyny drogowej zakres ten ograniczono do 14,200 obr./min, jednak to nie kres możliwość tego silnika.

BMW posiada także dwu-stopniowy system airflow, który ma zmienną długość ścieżki wlotu powietrza oraz dwa, sterowane komputerowo wydechy, pozwalające cieszyć się z dolnych zakresów mocy. Sprzęgło w nowym modelu BMW ma mechanizm uniemożliwiający ześlizgiwanie się biegów. Opcjonalnie 6-stopniowa skrzynia biegów może być wyposażona w „quickshifter” zwiększający wydajność zmiany biegów np. w czasie wyścigu lub w bezsprzęgłowy system zmiany biegów.
Można powiedzieć, że silnik jest nowoczesnym komputerem wyposażonym w dwa koła. Chociażby sama manetka gazu nie jest w żaden sposób połączona z przepustnicą. Wszystko odbywa się przez elektronikę, która steruje całym procesem dodawania i odejmowania gazu, w taki sposób, by jak najbardziej optymalnie dozować paliwo do każdego z czterech cylindrów.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

3 komentarzy
Ni to ładne ni brzydkie, ale latać powinno...  2009-05-12 21:17
~mrs
__________  2009-05-12 20:10
~Dave
Opcjonalnie 6-stopniowa skrzynia biegów może być wyposażona w „ quickshifter” ...
Alee przydal..  2009-05-12 08:50
~DJPanewka

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA