|
|||||
|
Zamknij
, źródło: Ministerstwo Infrastruktury
~27-05-2009; 11:10
Bezpieczeństwo na drodze!
19 maja br. Sekretarz Stanu w MI Tadeusz Jarmuziewicz oraz Podsekretarz Stanu w MI Radosław Stępień uczestniczyli w prezentacji dynamicznego testu zderzeniowego motocykla z samochodem osobowym.
Pokaz został zorganizowany w Warszawie przez Przemysłowy Instytut Motoryzacji (PIMOT) i Koło Naukowe Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej, wspólnie z Ministerstwem Infrastruktury i Krajową Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (KRBRD). – Chcielibyśmy, aby zapis takiego „crash testu” był wykorzystywany w procesie szkolenia przyszłych kierowców motocykli. Jest on tak wymowny, że powinien go obejrzeć każdy, kto zamierza prowadzić motocykl - powiedział Wiceminister Radosław Stępień, Wiceprzewodniczący KRBRD.
Test zderzeniowy pokazał, że motocykliści są narażeni na znacznie poważniejsze konsekwencje zderzenia, niż kierujący samochodem, ponieważ są „niechronionymi użytkownikami dróg”. Podobnie jak rowerzyści i piesi płacą znacznie wyższą cenę za jeden błąd na drodze.
W celu poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach w Ministerstwie Infrastruktury opracowano projekt ustawy o kierujących pojazdami, który już został skierowany do Komitetu Rady Ministrów. Projekt uwzględnia m.in. dyrektywę unijną nr 2006/126, która zakłada wprowadzenie nowej kategoryzacji „motocyklowych” praw jazdy, a mianowicie:
Test zderzeniowy pokazał, że motocykliści są narażeni na znacznie poważniejsze konsekwencje zderzenia, niż kierujący samochodem, ponieważ są „niechronionymi użytkownikami dróg”. Podobnie jak rowerzyści i piesi płacą znacznie wyższą cenę za jeden błąd na drodze.
W celu poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach w Ministerstwie Infrastruktury opracowano projekt ustawy o kierujących pojazdami, który już został skierowany do Komitetu Rady Ministrów. Projekt uwzględnia m.in. dyrektywę unijną nr 2006/126, która zakłada wprowadzenie nowej kategoryzacji „motocyklowych” praw jazdy, a mianowicie:
- Kategoria AM – motorowery i czterokołowce lekkie – uzyskanie prawa jazdy od 14 lat,
- Kategoria A1 – motocykle nie przekraczające pojemności 125 cm3 i o mocy nie większej niż 12 kW – od 16 lat,
- Kategoria A2 – motocykle nie przekraczające mocy 35 kW oraz motocykle trójkołowe - od 18 lat,
- Kategoria A - wymagany minimalny wiek do kierowania pojazdami określonymi w prawie jazdy kategorią A wynosi:
- 20 lat - dla osób, które od co najmniej 2 lat posiadają prawo jazdy kategorii A2.
- 24 lata - dla osób, które nie posiadały przez co najmniej 2 lata prawa jazdy kategorii A2.
|
|||||||||
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym |
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa. »
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »