Poniedzia�ek, 20 Maj 2024 r. Bazylego, Bernardyna
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Honda VT1300CX_08
~16-07-2009; 12:13

Honda uwalnia Furię

Honda poszła na całość robiąc krok milowy w segmencie custom'ów. Zaprezentowany model VT1300CX nazywany Fury, czyli Furia lub też Pasja, doskonale oddaje styl tej maszyny.
Istnieją od dziesięcioleci pośród wszystkich klas motocyklowych. Budowane i posiadane przez jeźdźców o różnych osobowościach i upodobaniach, których pasję jednoczy jedna maszyna, budząca w nich emocje i dumę z jej posiadania. Choppery, bo o nich mowa podobnie jak inne gatunki motocykli, ewoluowały na przestrzeni lat. Przeróbki wprowadzane w domowych garażach pozwalały stworzyć jedyny i unikalny motocykl, który był odzwierciedleniem cech jej właściciela. Stworzony przez Hondę nowy model VT1300CX to prawdziwie oryginalna maszyna, która jest dostępna dla prawie każdego jeźdźca. Bardzo odważny projekt wizualny, gwarantuje doskonałą zabawę, jakość i niezawodność, a także w pewnym stopniu funkcjonalność.

Na proces tworzenia tego motocykla złożyło się wiele czynników. Mowa tu o niezliczonych próbach pozwalających ustalić właściwy wzorzec i odpowiednią specyfikację. To jeśli chodzi o technikę, nie można zapomnieć o pasji i uczuciu z jakim Honda podchodzi do tworzenia nowych modeli. Dowodem na te słowa może być gotowy motocykl VT1300CX, który jak łatwo zauważyć jest kamieniem milowym dla tej marki. Celem tej marki było zachowanie równowag między wyglądem chopper’a z jego wyciągniętym rozstawem osi i przesadną kierownicą, a prowadzeniem i jakością jakiej wszyscy spodziewają się po Hondzie. Projektowanie rozpoczęto od skoncentrowania się na wysokiej kierownicy i przedniej części motocykla. Bardzo ważną rolę odegrał tu Północno Amerykański oddział Hondy (HRA), któremu powierzono część prac nad wyglądem VT1300CX. Honda poszła na całość, tworząc 100% chopper’a.

Dla cruiser’ów i chopper’ów wygląd jest sprawą kluczową. Dlatego tak ważną rolę odgrywa w modelu VT1300CX, gdzie tył bezpośrednio nawiązuje do chopper’a. Luźno zawieszony w ramie motor sprawia, że całość daje wrażenie lekkości. Długi i wąski bak został subtelnie wygięty ku dołowi. Szeroka 200mm opona, niski profil oraz ciasno dopasowany błotnik, to podstawa w tego typu jednostkach. Wydłużony rozstaw osi (1805 mm) nadaje charakterystyczny wygląd maszynie i wpływa na komfort jazdy. Proste linie i lekkie zaokrąglenia są nawiązaniem do prostoty. Nie oznacza to, że brak w nim subtelnych detali, które przyciągną wprawne oko.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA