Niedziela, 28 Kwiecieďż˝ 2024 r. Walerii, Pawła
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Zmiany w temie Suzuki Rizla
~29-08-2009; 20:32

Zmiany w teamie Suzuki Rizla

Znamy już oficjalny skład teamu Suzuki Rizla na sezon 2010, który występuje w kategorii MotoGP. W nadchodzącym roku szykują się zmiany, oby na lepsze...
Jak podała firma Suzuki Motor Corporation w sezonie 2010 nie zobaczymy już Chrisa Vermeulena, który zakończy współpracę w Motocyklowych Mistrzostwach Świata MotoGP. Sezon 2009 będzie ostatnim dla Australijczyka w barwach Rizla Suzuki. Natomiast Loris Capirossi nadal będzie się ścigał w barwach Rizla Suzuki. Podczas najbliższego weekendu na torze Indianapolis Motor Speedway, zawodnik podpisze roczną prolongatę swojego obecnego kontraktu.

Chris Vermeulen zadebiutował w ‘królewskiej’ klasie w 2005 roku. Jako zawodnik z dziką kartą dwa razy wystartował dla zespołu Camel Honda. Jego talent i potencjał zauważono w Suzuki w 2006 roku. Wtedy to został zakontraktowany i zawodnik rozpoczął wyścigi w barwach fabrycznego zespołu Rizla.
W swoim pierwszym sezonie w MotoGP Vermeulen wywalczył dwa Pole Position i jedno podium. Rok później, kiedy seria zmieniła swoją formułę z 990’cc na 800’cc Australijczyk święcił swoje największe sukcesy. Czterokrotnie stał na podium, w tym raz na jego najwyższym stopniu, w piątej rundzie Grand Prix Francji na torze Le Mans.
Było to pierwsze zwycięstwo dla Suzuki i jednocześnie historyczny moment dla fabryki odkąd w klasie MotoGP pojawiły się czterosuwy (sezon 2002).

Capirossi dołączył do zespołu Suzuki na początku 2008 roku. Jego doświadczenie, uwagi i wskazówki dotyczące kierunku rozwoju motocykla GSV-R800 były wyjątkowo cenne dla producenta z Hamamatsu.
Przedłużenie kontraktu z Lorisem Capirossi zakończyło tym samym spekulacje dotyczące składu zespołu w sezonie 2010. Wcześniej warunki kontraktu uzgodniono z Alvaro Bautistą, który w przyszłym sezonie będzie partnerował włoskiemu zawodnikowi.


Loris Capirossi:

„Bardzo się cieszę, że mogę kontynuować współpracę z fabryką Suzuki, moim zespołem i wszystkimi zaangażowanymi w projekt MotoGP. Bardzo zżyłem się ze swoim team’em i czuję się z nimi jak w domu. Kiedy dołączałem do Suzuki chciałem wygrywać wyścigi i to nadal jest moim celem. Uwielbiam rywalizację i wyzwania, a moja motywacja jest silna jak zawsze. W 100% koncentrujemy się na dalszym rozwoju motocykla GSV-R800. Ostatnie części i rozwiązania, które otrzymaliśmy pokazują, że Suzuki obrało dobry kierunek rozwojowy. Cieszę się, że porozumienie i podpisanie kontraktu nastąpiło stosunkowo wcześnie, bo to daje mi dodatkową motywację na pozostałą część sezonu i pozwoli spokojnie pracować nad jak najlepszym przygotowaniem motocykla do sezonu 2010”.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA