Niedziela, 19 Maj 2024 r. Iwony, Piotra
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Nowości Kawasaki w 2010 roku_09
~10-10-2009; 11:59

Kawasaki Z1000 2010r. - Super Naked

Jak zapewnia producent nowy model Kawasaki Z1000 wkracza w nowy wymiar motocykli z rodziny Supe Naked. Wszystko zaczęło się od prostych szkiców, a skończyło na gotowym produkcie.
Ciąg dalszy...


Ułożenie wału korbowego i napędowego jest liniowe (w przeciwieństwie do tego w ZX-10R gdzie mamy układ trójstronny). Uznano, że ten będzie najlepszy w przypadku motocykla tego typu. Samo ułożenie wału korbowego zostało obniżone, dzięki temu uzyskano dłuższy skok bez dodawania wysokości silnika. W modelu z 2009 ułożenie wałów było poziome, obecnie obniżono je o 5° w dół. Wielkość silnika pozostała ta sama, mimo to o 90 cm3 zwiększyła się wyporność.
Pracowano także nad zmniejszeniem niepożądanych wibracji, które częściowo wyeliminowano na wale korbowym. Należy pamiętać, że ich zupełny brak może wpłynąć negatywnie na doznania płynące z jazdy, gdyż przyczyniają się one do właściwego odczuwania przyrostu prędkości. Jednak dodanie drugiego stabilizatora poprawiło komfort i obsługę motocykla.

System Cool Air dostarcza odpowiednią ilość powietrza do układu Airbox, minimalizując utracę osiągów związaną z podgrzanym powietrzem wlotowym. Nie należy tego mylić z Ram Air, gdzie powietrze jest wpuszczane pod dużym ciśnieniem do Airbox’u.

Układ wydechowy układa się w: 4 – w 2 komory wstępne – w – 2 układy zakończone podwójną „puszką”. Mniejsze wydechy nie dość, że są cichsze to ważą mniej. Cały układ przestawia masę podobną do tej z modelu zeszłorocznego, pozwala jednak na lepsze rozłożenie masy i zapewnia lepszy środek ciężkości.

Podwozie, czyli gdzieś to trzeba upchnąć,
Nowa rama jest o 30% sztywniejsza i ma poprawioną masę centralną dzięki właściwemu umieszczeniu silnika (mocowanego w 4 a nie 3 miejscach). Została zaprojektowana specjalnie do tego modelu. W założeniach podobna do tej z modelu ZX-10R. Wzmocniono także kierownicę i zastosowano węższy bak, co przyczyniło się do lepszego i dokładniejszego czucia pojazdu. Dzięki odpowiednio zaprojektowanej konstrukcji ramy siedzenie może być odpowiednio wąskie i nisko umiejscowione umożliwiając niższym osobom dosięganie do ziemi.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA