Niedziela, 28 Kwiecieďż˝ 2024 r. Walerii, Pawła
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Suzuki Burgman AN400 - Miejski kumpel_01
autor: ((( KLIKNIJ - ZOBACZ GALERIĘ ))), źródło: Bikers.pl
~22-10-2009; 23:19

Suzuki Burgman AN400 - Miejski kumpel

Moc, moment obrotowy i prędkość maksymalna to czynniki, które nadal decydują o tym czy motocykl jest „fajny”, czy też nie. Tymczasem w mieście liczą się zupełnie inne cechy, które jednoślad powinien mieć.
Ciąg dalszy...


Testowany skuter ma czterosuwowy, czterozaworowy silnik o pojemności 385cc z wytryskiem paliwa. Jednostka dysponuje mocą 34KM przy 7300 obr./min i momentem obrotowym wynoszącym 36,3 Nm. Dane te może nie powalają, jednak linearnie oddawana moc gwarantuje dobre przyśpieszenie. Niewiele aut jest nam w stanie zagrozić podczas startu spod świateł. Podczas odkręcania roll-gazu może dać się we znaki dość głośna praca motoru. Rozruch skutera następuje po przekroczeniu 3900 obr./min i trwa aż do osiągnięcia prędkości maksymalnej, czyli ok. 160 km/h.

W czasie przeprowadzonego testu skuter był jeszcze niedotarty, w związku z czym spalanie stanowiło zawyżony wynik i wynosiło średnio ok. 7 l/100 km. Wiemy, że dotarty motor powinien w mieście spokojnie zadowolić się 5,5 -6 l/100 km. Jest to średni wynik, ale akceptowalny.

O tym z jak poważnym sprzętem mamy do czynienia może świadczyć fakt, że w trakcie przedzierania się w normalnym ruchu ulicznym (nie wspominając o korkach) skuter ten z łatwością "łykał" wszystkie napotkane auta, a co więcej spora część napotkanych motocyklistów także oglądała Burgmana głównie z tyłu.

Bez wątpienia miasto jest jego żywiołem i tu skuter czuje się jak ryba w wodzie. Zarówno zamontowany w nim system hamulcowy jak i zawieszenie są dobrane i ustawione optymalnie. W przypadku „hebli” z przodu mamy dwie tarcze 260mm, a z tyłu jedną o średnicy 210mm. Dodatkowo na wyposażeniu znalazł się system ABS, który zwłaszcza w niesprzyjających warunkach może uratować skórę. Trochę mu brakuje do systemu hondowskiego, jednak jego obecność daje komfort psychiczny kierującemu. W przypadku zawieszenia można się już czepiać. Widelec teleskopowy o śr. 41 m ma regulację napięcia wstępnego i nawet przy większych nierównościach poprzecznych zapewnia komfort. Tył to tradycyjny wahacz wleczony ze sprężyną (regulowany). Jego działanie sprawia, że kierujący może niemiło odczuć większe wyboje. Skuter, a dokładniej mówiąc jego zawieszenie i opony zdecydowanie preferują równe nawierzchnie, których u nas wciąż brakuje.

 

 

Nie straszne są mu jednak wypady poza miasto. Osiągane przez Suzuki prędkości pozwalają podróżować w trasie. Naturalnie wyprzedzenie tira to już nie to samo co minięcie auta w korku. Tu trzeba uzbroić się w cierpliwość, jednak nie ma rzeczy niemożliwych… Problemem może okazać się zły stan dróg, który skutecznie uprzykrzy nam podróż.

 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

1 komentarzy
Głupoty  2011-08-04 12:38
~Ja
Burgman 400 nie jest do miasta, to typowy turystyk. Do miasta są 125-250 ...

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA