|
|||||
|
Zamknij
~23-11-2009; 15:18
Toyota Concept JGRMX
Świat widział już wiele niezwykłych projektów customowych. Jednak nowa cross'ówka Joe Gibbsa z firmy JGRMX / Toyota jest wyjątkowa niemal pod każdym względem.
Zbudowany specjalnie z myślą o amerykańskich targach SEMA 2009 motocykl terenowy Toyota Concept JGRMX jest prawdziwym unikatem. Pomysłodawcą oraz konstruktorem tego projektu był zespół Joe Gibbs Racing Motocross / Toyota (JGRMX / Toyota). Jednoślad udowadnia jak daleko mogą pójść wizje konstruktorów, gdy połączą swoje pomysły i style, z najnowszymi zdobyczami techniki.
Wykonanie tego motocykla pochłonęło 100 roboczogodzin, a w jego projekt zaangażowanych było 17 firm, których zadaniem było dostarczenie rozmaitych podzespołów.
Konstrukcja bazuje na Yamasze YZ450F z 2009 roku. Wykorzystana rama zostało odchudzona oraz spolerowana, dzięki czemu nabrała nowego wyglądu, a elementy obudowy wykonano z włókna węglowego nadając motocyklowi nowoczesny design. Wśród wielu egzotycznych materiałów znalazł się także tytan, który przyczynił się do obniżenia masy pojazdu.
Wśród wielu włączonych w projekt firm znajdziemy m.in. Cycra Racing, która wykonała zderzaki, Lightspeed Performance Products zajął się komponentami z włókna węglowego, N-Style było odpowiedzialne za poszycie siedzenia oraz grafikę.
Jednostką napędową zajęła się firma Xceldyne oraz Carillo. Zmodyfikowano także cały układ chłodzenia. Wyczynowe wydechy karbonowe wykonała firma FMF Racing. Brown & Miller Racing Solutions wykonało hamulce, pokrywę sprzęgła (logo Toyoty), a same sprzęgło to dzieło Hinson Clutch Components.
Wymienione elementy to jedynie część podzespołów wyprodukowanych na specjalne zamówienie tylko do tego modelu. Na zdjęciach można także dostrzec wiele części zawierających logo Toyoty, jak choćby korek wlewu paliwa.
Zintegrowany wyświetlacz wykonała firma Pi Research, jego zadaniem jest nie tylko wyświetlanie aktualnej prędkości, ale także informacje o skoku zawieszenie, czy też temperatura silnika.
Tekst: J.Alaborski
Źródło: Jgrmx
Wykonanie tego motocykla pochłonęło 100 roboczogodzin, a w jego projekt zaangażowanych było 17 firm, których zadaniem było dostarczenie rozmaitych podzespołów.
Konstrukcja bazuje na Yamasze YZ450F z 2009 roku. Wykorzystana rama zostało odchudzona oraz spolerowana, dzięki czemu nabrała nowego wyglądu, a elementy obudowy wykonano z włókna węglowego nadając motocyklowi nowoczesny design. Wśród wielu egzotycznych materiałów znalazł się także tytan, który przyczynił się do obniżenia masy pojazdu.
Wśród wielu włączonych w projekt firm znajdziemy m.in. Cycra Racing, która wykonała zderzaki, Lightspeed Performance Products zajął się komponentami z włókna węglowego, N-Style było odpowiedzialne za poszycie siedzenia oraz grafikę.
Jednostką napędową zajęła się firma Xceldyne oraz Carillo. Zmodyfikowano także cały układ chłodzenia. Wyczynowe wydechy karbonowe wykonała firma FMF Racing. Brown & Miller Racing Solutions wykonało hamulce, pokrywę sprzęgła (logo Toyoty), a same sprzęgło to dzieło Hinson Clutch Components.
Wymienione elementy to jedynie część podzespołów wyprodukowanych na specjalne zamówienie tylko do tego modelu. Na zdjęciach można także dostrzec wiele części zawierających logo Toyoty, jak choćby korek wlewu paliwa.
Zintegrowany wyświetlacz wykonała firma Pi Research, jego zadaniem jest nie tylko wyświetlanie aktualnej prędkości, ale także informacje o skoku zawieszenie, czy też temperatura silnika.
Tekst: J.Alaborski
Źródło: Jgrmx
|
|||||||||
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym |
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa. »
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »