|
|||||
|
Zamknij
~08-12-2009; 10:49
Yamaha FZ8 potwierdzona
Kilka tygodni temu wybuchło zamieszanie wokół rzekomych prac Yamahy nad produkcją nowego modelu. Teraz to już nie spekulacje. Nowy model FZ8 został potwierdzony.
FZ8 wejdzie do sprzedaży najprawdopodobniej późną wiosną lub latem 2010. Wygląda na to, że Yamaha chce powalczyć o dominację w kolejnej klasie, w której ugruntowaną pozycję mają już Kawasaki Z750, BMW F800R, Triumph Street Triple i Aprilia Shiver 750. Yamaha będzie więc miała silnych konkurentów, z których każdy dysponuje charakterystycznymi atutami.
Zatem żeby FZ8 się przyjęła, musi być „w punkcik”. Taki złoty środek dałoby jej połączenie ciekawej stylistyki, niezawodnej mechaniki i nowatorskich rozwiązań. To wszystko powinno być okraszone dozą sportu w postaci mocnego silnika, a z drugiej strony nie może doprowadzać bikera do szewskiej pasji niewygodą użytkowania. Ale to już tylko nasze spekulacje na temat maszyny, którą znamy jedynie z nazwy i oficjalnie zaprezentowanego jednego, niewiele mówiącego zdjęcia.
Można przypuszczać, że silnik FZ8 nie będzie całkiem nową jednostką napędową. Jest prawie pewne, że sporo elementów mechanicznych będzie bazowało, bądź wręcz pochodziło w linii prostej z modelu YZF R6.
Pytań pozostaje wiele. Oprócz tych oczywistych, zastanawiające jest, co stanie się z FZ6? Mówi się, że FZ8 ma zastąpić popularną „szejsetkę”. Yamaha klasę 600ccm uzupełni zaś dwucylindrowcem, który miałby konkurować z Suzuki Gladiusem…
Kolejna niewiadoma to rynki zbytu nowego modelu. Oczywista jest sprzedaż FZ8 w Europie, mniej oczywista w Stanach Zjednoczonych. No cóż, plotki, ploteczki, a my czekamy na jakieś „przecieki” z Yamahy…
tekst: Tomek Zimiński
źródło: Bikers.pl
Zatem żeby FZ8 się przyjęła, musi być „w punkcik”. Taki złoty środek dałoby jej połączenie ciekawej stylistyki, niezawodnej mechaniki i nowatorskich rozwiązań. To wszystko powinno być okraszone dozą sportu w postaci mocnego silnika, a z drugiej strony nie może doprowadzać bikera do szewskiej pasji niewygodą użytkowania. Ale to już tylko nasze spekulacje na temat maszyny, którą znamy jedynie z nazwy i oficjalnie zaprezentowanego jednego, niewiele mówiącego zdjęcia.
Można przypuszczać, że silnik FZ8 nie będzie całkiem nową jednostką napędową. Jest prawie pewne, że sporo elementów mechanicznych będzie bazowało, bądź wręcz pochodziło w linii prostej z modelu YZF R6.
Pytań pozostaje wiele. Oprócz tych oczywistych, zastanawiające jest, co stanie się z FZ6? Mówi się, że FZ8 ma zastąpić popularną „szejsetkę”. Yamaha klasę 600ccm uzupełni zaś dwucylindrowcem, który miałby konkurować z Suzuki Gladiusem…
Kolejna niewiadoma to rynki zbytu nowego modelu. Oczywista jest sprzedaż FZ8 w Europie, mniej oczywista w Stanach Zjednoczonych. No cóż, plotki, ploteczki, a my czekamy na jakieś „przecieki” z Yamahy…
tekst: Tomek Zimiński
źródło: Bikers.pl
|
|||||||||
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym |
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa. »
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »