|
|||||
|
Zamknij
~07-01-2010; 01:16
Yamaha powoli odkrywa karty
W tym roku do salonów Yamahy wjedzie nowe wcielenie Super Tenere. Japońska marka umiejętnie dozuje informacje o swoim flagowym modelu enduro.
Taktyka, którą obrała firma z Hamamatsu na budowanie napięcia przed premierami nowych motocykli jest prosta; co kilka tygodni Yamaha uchyla rąbka tajemnicy zarówno jeśli chodzi o wygląd, jak i parametry nowych modeli.
Cel jest oczywisty; wzbudzić jak największe zainteresowanie wśród motocyklowej społeczności na całym świecie. Japończycy budują więc napięcie w związku z wprowadzeniem całkiem nowego naked bike’a FZ8 oraz z premierą Super Tenere.
Tym razem na stronie Yamahy pojawił się zarys graficzny nowej „Tenerki”. Wiele z tego rysunku wywnioskować nie można, ale jedna rzecz rzuca się w oczy i to natychmiast. Światła. I tu dość spore zaskoczenie, bowiem ich kształt przypomina raczej reflektory z najnowszego modelu R1, a nie XT660 Tenere!
Dwie wiązki światła wychodzące z soczewek zapewnią z pewnością dobrą widoczność, ale też nadadzą Super Tenere bardziej sportowy charakter. Można jednak przypuszczać, że w odróżnieniu od R1, odkryte soczewkowe „bańki” Super Tenere zostaną osłonięte kloszem, co zmniejszy ryzyko zniszczenia reflektorów w terenie.
Super Tenere 2010 będzie wyposażona w silnik o pojemności 1200ccm i wał Kardana. Do dyspozycji kierowcy wiele ciekawych systemów m.in. 3-stopniowy ABS, system kontroli trakcji, sterowanie mapami zapłonu, boczne system grzewcze. Yamaha przewidziała też dedykowane do Super Tenere pojemne i wytrzymałe sakwy.
Yamaha odnawiając swoje królewskie enduro chce zakończyć rządy BMW R1200GS. Mówi się też, że Super Tenere będzie rywalizować z Ducati Multistradą i Triumphem Tigerem. To jednak wydaje się mało prawdopodobne, bo to maszyny ukierunkowane raczej na jazdę po szosie, tymczasem Yamaha na każdym kroku podkreśla terenowe walory motocykla.
Yamaha w wyniku ogromnych strat poniesionych w ubiegłym roku podniosła niedawno ceny swoich motocykli. Trudno zatem oszacować ile będzie kosztowała Super Tenere, ale szacujemy, że na konto Yamahy będzie trzeba przelać ok. 50000 zł.
tekst: Tomek Zimiński
źródło: Bikers.pl
Cel jest oczywisty; wzbudzić jak największe zainteresowanie wśród motocyklowej społeczności na całym świecie. Japończycy budują więc napięcie w związku z wprowadzeniem całkiem nowego naked bike’a FZ8 oraz z premierą Super Tenere.
Tym razem na stronie Yamahy pojawił się zarys graficzny nowej „Tenerki”. Wiele z tego rysunku wywnioskować nie można, ale jedna rzecz rzuca się w oczy i to natychmiast. Światła. I tu dość spore zaskoczenie, bowiem ich kształt przypomina raczej reflektory z najnowszego modelu R1, a nie XT660 Tenere!
Dwie wiązki światła wychodzące z soczewek zapewnią z pewnością dobrą widoczność, ale też nadadzą Super Tenere bardziej sportowy charakter. Można jednak przypuszczać, że w odróżnieniu od R1, odkryte soczewkowe „bańki” Super Tenere zostaną osłonięte kloszem, co zmniejszy ryzyko zniszczenia reflektorów w terenie.
Super Tenere 2010 będzie wyposażona w silnik o pojemności 1200ccm i wał Kardana. Do dyspozycji kierowcy wiele ciekawych systemów m.in. 3-stopniowy ABS, system kontroli trakcji, sterowanie mapami zapłonu, boczne system grzewcze. Yamaha przewidziała też dedykowane do Super Tenere pojemne i wytrzymałe sakwy.
Yamaha odnawiając swoje królewskie enduro chce zakończyć rządy BMW R1200GS. Mówi się też, że Super Tenere będzie rywalizować z Ducati Multistradą i Triumphem Tigerem. To jednak wydaje się mało prawdopodobne, bo to maszyny ukierunkowane raczej na jazdę po szosie, tymczasem Yamaha na każdym kroku podkreśla terenowe walory motocykla.
Yamaha w wyniku ogromnych strat poniesionych w ubiegłym roku podniosła niedawno ceny swoich motocykli. Trudno zatem oszacować ile będzie kosztowała Super Tenere, ale szacujemy, że na konto Yamahy będzie trzeba przelać ok. 50000 zł.
tekst: Tomek Zimiński
źródło: Bikers.pl
|
|||||||||
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym |
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa. »
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »