|
|||||
|
Zamknij
~16-02-2010; 12:52
System ratujący przed wypadkiem
Kwestia poprawy bezpieczeństwa motocyklistów stymuluje wciąż szereg prac nad nowymi rozwiązaniami mającymi zagwarantować możliwie największą ochronę.
W fazie badań jest już system mający ostrzegać motocyklistę m.in. przed jazdą z nadmierną prędkością, zbyt szybkim wchodzeniem w zakręt lub zbliżaniem się do pojazdu poprzedzającego.
Project o nazwie Saferider (Bezpieczny jeździec) jest finansowany ze środków Unii Europejskiej. Badania obejmą 9 jednośladów z zainstalowanym systemem m.in. Yamahę Tenere, X-Max 250 i Piaggio MP3 Hybrid.
System bezpieczeństwa będzie prawdopodobnie korzystał z nawigacji satelitarnej i map ogarniczenia prędkości, aby ostrzec kierowcę o niebezpieczeństwie.
Jego podstawowym zadaniem systemu będzie alarmowanie o nadmiernej prędkości natarcia bikera względem kąta nachylania zakrętu oraz ostrzeganie o bliskim położeniu pojazdu, do którego motocyklista zbliża się z dużą prędkością. Obiekty względem których istnieje ryzyko kolizji wykrywać będą sensory.
Aktualne badania są przeprowadzane na symulatorach. System bezpieczeństwa przechodzi ostatnie testy przed próbą generalną, która odbędzie się w czerwcu w Wielkiej Brytanii.
„Jesteśmy w fazie opracowań, w praktyce wypróbujemy to urządzenie w czerwcu” – na razie tylko tyle zdradził dr. Roberto Montanari, menedżer techniczny projektu.
Publiczność będzie miała okazję zobaczyć nową technologię w akcji na torze w Nuneaton 5 listopada. Jeśli system się sprawdzi ma wejść do produkcji w ciągu 5-6 lat.
tekst: Tomek Zimiński
źródło: Bikers.pl
Project o nazwie Saferider (Bezpieczny jeździec) jest finansowany ze środków Unii Europejskiej. Badania obejmą 9 jednośladów z zainstalowanym systemem m.in. Yamahę Tenere, X-Max 250 i Piaggio MP3 Hybrid.
System bezpieczeństwa będzie prawdopodobnie korzystał z nawigacji satelitarnej i map ogarniczenia prędkości, aby ostrzec kierowcę o niebezpieczeństwie.
Jego podstawowym zadaniem systemu będzie alarmowanie o nadmiernej prędkości natarcia bikera względem kąta nachylania zakrętu oraz ostrzeganie o bliskim położeniu pojazdu, do którego motocyklista zbliża się z dużą prędkością. Obiekty względem których istnieje ryzyko kolizji wykrywać będą sensory.
Aktualne badania są przeprowadzane na symulatorach. System bezpieczeństwa przechodzi ostatnie testy przed próbą generalną, która odbędzie się w czerwcu w Wielkiej Brytanii.
„Jesteśmy w fazie opracowań, w praktyce wypróbujemy to urządzenie w czerwcu” – na razie tylko tyle zdradził dr. Roberto Montanari, menedżer techniczny projektu.
Publiczność będzie miała okazję zobaczyć nową technologię w akcji na torze w Nuneaton 5 listopada. Jeśli system się sprawdzi ma wejść do produkcji w ciągu 5-6 lat.
tekst: Tomek Zimiński
źródło: Bikers.pl
|
|||||||||||||||
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym |
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa. »
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »