Pi�tek, 03 Maj 2024 r. Marii, Antoniny
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
Valentino Rossi wywiad
~10-02-2010; 17:07

Wywiad z Valentino Rossim

W ubiegłym tygodniu podczas testów w Malezji Valentino Rossi był najszybszy. W międzyczasie udzielił wywiadu, w którym opowiada m.in. o swojej przygodzie z Formułą 1, zbliżającym się sezonie, nowych przepisach i przygotowaniach w trakcie zimy. Zapraszamy!
Ciąg dalszy...


W ubiegłym roku popełniłeś więcej błędów niż przyzwyczailiśmy się że popełniasz. Myślisz, że zależało to od poziomu twoich rywali, którzy cię do nich zmusili?
W 2009 roku popełniłem w wyścigach 3 błędy. To dużo ale dwa z nich były dlatego, że miałem opony typu slick na mokrym torze. Po błedzie w Indianapolis (Rossi wypadł z toru i nie ukończył wyścigu przyp. red.), który był najgorszym w ubiegłym roku, postaram się pojechać lepiej w tym sezonie.

O jakie zmiany dotyczące twojego nowego motocykla osobiście prosiłeś?
Staraliśmy sie ulepszyć M1 w dwóch kwestiach. Po pierwsze - podwozie: próbowaliśmy poprawić stabilność i przyczepność. Druga sprawa to silnik, ponieważ potrzebowaliśmy trochę więcej mocy. Jednocześnie musieliśmy dostosować silnik tak, aby jego 6 egzemplarzy wystarczyło na 18 wyścigów. Więc musimy zwiększyć moc, ale też przedłużyć żywotność silnika.

Twoja opinia o Benie Spiesie? Myślisz, że może być zagrożeniem dla „Wielkiej Czwórki” (Rossi, Lorenzo, Stoner, Pedrosa – przyp. red.), jak twierdzi wiele osób?
Wiele osób czeka, żeby zobaczyć Bena Spiesa w akcji, by zobaczyć jego poziom. Jest mistrzem WSBK, więc będzie ciekawie zmierzyć się z nim w MotoGP. Ben ma wielki potencjał, jest dobrym zawodnikiem, szybkim i odważnym. Ale mam nadzieję, że będzie trochę wolniejszy ode mnie, Lorenzo, Stonera i Pedrosy, bo nas czterech to już dużo.

Co myślisz o przywróceniu do MotoGP sliników o pojemności 1000ccm za dwa lata? Czy ta ekscytująca perspektywa zatrzyma cię w MotoGP na dłużej?
To będzie interesujące i jestem bardzo zadowolony, bo lubiłem w przeszłości ścigać się na „litrach”. Teraz będziemy musieli poznać zasady dotyczące nowych motocykli oraz silników i zbudować jednostkę napędową tak mocną i przyjazną dla użytkownika jak ta w 2006 roku.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

0 komentarzy

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Crash test: tramwaj kontra auto!
Niecodzienny pokaz zorganizowała Krajowa Rada Bezpieczeństwa i Tramwaje Warszawskie, w którym przeprowadzono crash test połączony z akcją ratunkową służb mundurowych. »
188 km/h na jednym kole
Kierowca jednośladu, jadąc na jednym kole, wyprzedzał rząd samochodów i pędził po mieście z prędkością 188 km/h. Kara była adekwatna... »
Nadjeżdża Romet 249 Division
Już za miesiąc do sprzedaży trafi długo oczekiwany naked bike Rometa, o którym mówiliśmy już podczas wystawy w Mediolanie i w Warszawie. Modelem 249 Division polski producent otwiera nowy rozdział w historii Rometa.  »
Wiktor Węgrzyn o tragedii w Smoleńsku
Na temat tragicznych wydarzeń związanych z katastrofą samolotu prezydenckiego, rozmawialiśmy z organizatorem motocyklowego Rajdu Katyńskiego Wiktorem Węgrzynem. »
REKLAMA