|
|||||
|
Zamknij
~19-10-2010; 22:42
Shima GTR: Rękawice jak wino?
Na rynku dostępnych jest mnóstwo rękawic motocyklowych. Przedstawiamy wam ciekawą propozycję polskiej firmy Shima, której to rękawice oznaczone symbolami GTR postanowiliśmy dla was przetestować.
Pisząc o winie, bynajmniej nie mam tu na myśli im starsze tym lepszych. Chciałem raczej nawiązać do przysłowia ludowego mówiącego, że tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie. Czy to jest możliwe w świecie rękawic motocyklowych? Jedni producenci uważani powszechnie za renomowanych każą płacić słono za rękawice naszpikowane najnowszymi zdobyczami techniki i lanserskim logo. Z drugiej strony pojawiają się śmiałkowie próbujący ugryźć kawałek tortu proponując motocyklistom produkty wyraźnie tańsze. Jednym z nich jest firma Shima, dzięki której w, a właściwie na moje łapska trafił model rękawic oznaczony symbolem GTR.
Pierwszy kontakt z produktem był całkiem dobry. Miękka, czarna skóra na stronie zewnętrznej dłoni, od wewnętrznej jasna. Do tego elementy z tworzywa sztucznego na palcach, kostkach, mankiecie a nawet po wewnętrznej stronie dłoni. Te ostatnie sygnowane są znaną marką Knox.
![](http://www.bikers.pl/images/uploaded/image/BIKERZONE/Laboratorium/SHIMA_GTR_03.jpg)
Przy początkowych oględzinach widać, że nic nie odpada, nic się nie pruje. Po założeniu rękawic na dłonie okazuje się, że są wygodne, nie krępują ruchów, a pasek na przegubie i rzep na mankiecie pozwalają mieć wrażenie, że w razie wypadku Shima GTR nie zsunie się z dłoni. Jedyną rzeczą mogącą niepokoić jest fakt, że użyta do produkcji skóra jest dość delikatna i może być nietrwała lub zbyt podatna na przetarcie.
![](http://www.bikers.pl/images/uploaded/image/BIKERZONE/Laboratorium/SHIMA_GTR_01.jpg)
Przez parę miesięcy użytkowania rękawice są nadal wygodne i jeszcze nic nie odpadło, ale różowo też niestety nie jest. Uwidocznił się brak dokładność wykonania - w niektórych miejscach szew nie biegnie tam gdzie powinien. Co gorsza niektóre z nich zaczęły puszczać, na przykład z boku rękawicy, na wysokości ochraniacza kostek czy na jednym z palców. Pewne obawy zaczęło wzbudzać mocowanie paska, głównie przez delikatne wykończenie.
|
|||||||||
|
|
||
![]() |
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym |
Test skutera Honda SH300i w iście "bondowskim" stylu. Zobacz jak miejski pojazd Hondy spisał się podczas naszych jazd. »
O tytuł ulicznego rozrabiaki ubiegają się Aprilia Shiver oraz Triumph Street Triple. Wyposażone w akcesoryjne wydechy maszyny nieźle nastraszyły mieszkańców stolicy. »
Jak się okazało, redaktor Tomek "Zimek" Zimiński w rzeczywistości nazywa się Eustachy Morowiec i prowadzi podwójne życie. Kamery przemysłowe zarejestrowały jego tajne działania, gdy dosiadając Triumpha Rocketa III staje się superbohaterem! »
Suzuki B-King został pokazany podczas wystawy w Tokio w 2001 roku i od razu wzbudził wielkie zainteresowanie. Gdy kilka lat później pojawił się na ulicach, udowodnił że zasługuje na miano "Króla Szos". »
Wideo prezentacja najmocniejszej maszyny z Czech, która swoją potężną jednostką V6 budzi strach i respekt. Niepozorny wygląd FGR'a jest jest tylko ciszą przed burzą. »
REKLAMA