|
|||||
|
Zamknij
~27-03-2011; 20:53
Honda CBF1000 - siła spokoju
Honda CBF1000 została gruntownie odświeżona i jej nowe wcielenie otrzymało bardziej sportowy wizerunek. Poprzednie, charakteryzujące się bardziej poczciwą i nijaką stylistyką pozostało w ofercie, ale z dopiskiem „Classic”.
Trzeba przyznać, że zmiany wyszły nowemu CBF 1000 na dobre. Nowa owiewka ma ostrzejsze kształty, reflektory spoglądają zadziornie i pozbyto się jednego tłumika. Motocykl wygląda teraz dużo lżej i nowocześniej. Czterocylindrowy silnik pochodzący z poprzedniego modelu FireBlade’a ma teraz 107KM, rama jest aluminowa, szyba ma regulację wysokości podobnie jak siedzenie kierowcy. To wszystko zapowiada, że egzemplarz, jaki trafił do naszej redakcji jest motocyklem sportowo-turystycznym z krwi i kości (benzyny i stali), tym bardziej, że został wyposażony w fabryczne kufry boczne. Jak suche opisy mają się do rzeczywistości?
Na żywo nowa Honda CBF1000 wygląda naprawdę dobrze…. z odległości kilku metrów. Bliższe oględziny nie spowodują u fanów najnowszych technologii szybszego bicia serca. W oczy kłuje do bólu prosty, stalowy wahacz, odrobinę toporne odlewane felgi, standardowe zaciski hamulcowe i zawieszenia z podstawową regulacją. W dodatku tylna opona ma szerokość 160mm. Do budowania sportowego wizerunku właściciela ten sprzęt się raczej nie nadaje i prędzej przyniesie potencjalnemu szpanerowi wstyd przed kolegami.
Po zajęciu miejsca kończyny trafiają bez pudła na elementy sterujące motocykla. Nie ma tu żadnego zaskoczenia, wszystko poprawnie, na miejscu i bez żadnych wodotrysków. Pozycja kierowcy jest wyprostowana, wygodna i można by rzec sprzyjająca zrelaksowanej jeździe. Zdecydowanie bliżej tu do standardów podróżnych enduro niż motocykli sportowych. Wskaźniki są czytelne, mają centralnie umieszczony analogowy obrotomierz i wyświetlacze ciekłokrystaliczne po bokach. Przypominają te z Hondy VFR. Szkoda tylko, że przyciski umieszczono głęboko i ich przyciśnięcie bez zdejmowania rękawicy jest utrudnione.
|
|||||||||
|
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym |
Test skutera Honda SH300i w iście "bondowskim" stylu. Zobacz jak miejski pojazd Hondy spisał się podczas naszych jazd. »
O tytuł ulicznego rozrabiaki ubiegają się Aprilia Shiver oraz Triumph Street Triple. Wyposażone w akcesoryjne wydechy maszyny nieźle nastraszyły mieszkańców stolicy. »
Jak się okazało, redaktor Tomek "Zimek" Zimiński w rzeczywistości nazywa się Eustachy Morowiec i prowadzi podwójne życie. Kamery przemysłowe zarejestrowały jego tajne działania, gdy dosiadając Triumpha Rocketa III staje się superbohaterem! »
Suzuki B-King został pokazany podczas wystawy w Tokio w 2001 roku i od razu wzbudził wielkie zainteresowanie. Gdy kilka lat później pojawił się na ulicach, udowodnił że zasługuje na miano "Króla Szos". »
Wideo prezentacja najmocniejszej maszyny z Czech, która swoją potężną jednostką V6 budzi strach i respekt. Niepozorny wygląd FGR'a jest jest tylko ciszą przed burzą. »
REKLAMA