Sobota, 27 Kwiecieďż˝ 2024 r. Teofila, Zyty
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
BMW Concept 6 - rzędowy ekolog 01
, źródło: ( ZOBACZ GALERIĘ )
~01-12-2009; 11:23

BMW Concept 6 - rzędowy ekolog

Podczas targów w Mediolanie został zaprezentowany prototypowy model BMW Concept 6. Swoim wyjątkowym wyglądem przyciągał rzeszę odwiedzających, będąc zarazem jednym z najładniejszych motocykli tej wystawy.
Sześciocylindrowe jednostki napędowe zawsze dysponowały wyjątkowymi parametrami, oferując nie tylko wyjątkową płynność, ale także unikalny charakter oraz doskonałe osiągi tak bardzo cenione podczas jazdy. Innym punktem jest dźwięk typowej rzędówki, będący niepowtarzalnym i jedynym doznaniem w swoim rodzaju. Fani bawarskiej marki doskonale wiedzą, że fascynacja nad rozwojem technologicznym silników jest w tej firmie pieczołowicie rozwijana od ponad siedmiu dekad, dzięki czemu udało się osiągnąć tak wiele.

Patrząc na zbudowane jednostki w rzędowym układzie można zauważyć, że silnik jest albo bardzo długi albo bardzo szeroki (w zależności od układu), powodując niedogodności zwłaszcza przy przenoszeniu napędu, ale i przy właściwym rozmieszczeniu środka ciężkości. Do tego dochodziła jeszcze bardzo wysoka masa motoru niwelująca jego osiągi.
BMW Concept 6 jest w stanie udowodnić, że „rzędowa szóstka” zastosowana w tym projekcie jest najbardziej zaawansowaną konstrukcją, która zaoferuje nie tylko wyjątkowy wygląd, ale także wysoki standard parametrów technicznych.

Kompaktowy, ale dynamiczny
Początek dynamicznej opowieści należy rozpocząć od serca jednośladu. Concept 6 wyprodukowany przez BMW Motorrad posiada rzędowy sześciocylindrowy silnik, którego rozmiary można śmiało nazwać kompaktowymi. Udało się zmniejszyć jego gabaryt w stosunku do wcześniejszych konstrukcji tego typu o 100mm, czyniąc go niewiele większym od wysoko pojemnościowych rzędowych „czwórek”.

Redukcja szerokość, to efekt prac jakie udało się osiągnąć w szczególności dzięki nadaniu odpowiedniego kształtu elementom silnika (odpowiednio długi stosunek skoku przy bardzo małych odstępach między poszczególnymi cylindrami). By uzyskać tak zwartą konstrukcję, elektryczne elementy pomocnicze oraz podzespoły sterujące umieszczono za wałem korbowym w wolnej przestrzeni ponad napędem.

poprzednia 1 2 3 następna

 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

2 komentarzy
Nieźle!  2009-12-02 08:04
~Rudi
Skarbonki bójcie się! :) Podoba mi się.
Mistrzowsko wyglada!  2009-12-01 15:40
~DJTony
Chce go miec!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym

Kategoria:
Marka:
Model:
Rok:
REKLAMA