�roda, 17 Lipiec 2019 r. Aleksego, Bogdana
Pogoda: Mazowieckie temp. -5 °C ciśn. 1024 hpa
BMW F800GS - uniwersalny żołnierz 01
, źródło: ( ZOBACZ GALERIĘ )
~05-03-2012; 09:55

BMW F800GS - uniwersalny żołnierz

Stojący na parkingu F800GS przyciąga wzrok smukłą, trochę żylastą linią. Widać, że jest poważnym zawodnikiem, z całym bagażem doświadczeń jaki niesie ze sobą seria GS.
Ciąg dalszy...


Mimo, że jak wspomniałem dobrze się jeździ w średnich obrotach, to do turystycznej jazdy w terenie może się okazać za słaby na niskich obrotach, co skutkuje czasem zgaśnięciem silnika, ponadto ostro reaguje na dodanie gazu. Łatwo tu zatem o zerwanie przyczepności tylnego koła. Wszyscy Ci, którzy poza asfaltem preferują jazdę bardziej sportową będą zadowoleni - żywiołowo wkręcający się na obroty silnik dostarczy wystarczającej dawki emocji. Także hamulcom trudno cokolwiek zarzucić. Są skuteczne, a ABS działa dobrze. Można go oczywiście wyłączyć, ale tylko po zatrzymaniu się.



Po dłuższej jeździe na trasie doskwiera zbyt wąska i dość twarda kanapa. Trudno na niej bez wcześniejszego przyzwyczajenia wysiedzieć kilka godzin. Mogą przeszkadzać także takie szczegóły jak plastikowa imitacja baku (brak możliwości zastosowania tankbaga z magnesami) czy brak schowka pod kanapą. Jeszcze jedną rzeczą, do której nie mogłem przywyknąć jest system obsługi kierunkowskazów dwoma kciukami. Dużo lepiej sprawdza się jednak przełącznik stosowany przez większość producentów, obsługiwany jedynie lewym kciukiem.

BMW F800GS w czasie testu dał się poznać jako świetna i uniwersalna maszyna. Sprawdza się dobrze przy poruszaniu się po zatłoczonym mieście (zdolność pokonywania krawężników, kierownica ponad lusterkami samochodów, skoki na progach zwalniających), ale także wyjazdach za miasto (ochrona przed wiatrem, niskie spalanie) jak i w lekkim terenie.
Zyskał szybko sympatię naszej redakcji i stał się jednym z najlepiej wspominanych motocykli testowych. Naszym zdaniem ma szanse zastąpić cięższe i wysłużone już Hondy AfricaTwin i Yamahy SuperTenere. Stał się już na pewno nowym wyznacznikiem kierunku rozwoju turystycznych enduro klasy średniej.
 
Dodaj do: Drukuj stronę Wyślij link Zgłoś błąd  
  Dodaj swój komentarz  

3 komentarzy
Oj marzy mi się taki GS  2011-03-15 10:57
~fifi
nie 1200 a właśnie 800tka!
ladne zdjecja... (1) 2011-03-11 12:58
~Ty wiesz kto:)
i w koncu duze oraz podpisane:)

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Bikers.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli którykolwiek z komentarzy zamieszczonych na forum łamie prawo zawiadom nas o tym